Η ζωγράφος Πόπη Κρανίδη

Βιογραφικό σημείωμα

Γεννήθηκε και μεγάλωσε  στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, μέλος της σημαντικής Ελληνικής κοινότητας. Στην Αλεξάνδρεια μαθήτευσε  στο Αβερώφειο Γυμνάσιο, όπου  έλαβε τις πρώτες καλλιτεχνικές επιρροές στη μουσική, στο θέατρο και στη ζωγραφική.

Αποφοίτησε  από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών με ειδίκευση στην Μικροβιολογία. Εξάσκησε  το επάγγελμα του Ιατρού Βιοπαθολόγου μέχρι σήμερα. Παράλληλα θήτευσε ως Επίκουρος Καθηγήτρια Βιοπαθολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Η  ανάγκη καλλιτεχνικής έκφρασης  την  οδήγησε στη ζωγραφική με την οποία ασχολήθηκε όλα αυτά τα χρόνια.

Έχει παρακολουθήσει μαθήματα ζωγραφικής στο Κολλέγιο Αθηνών από το 1993 μέχρι το 2003 με καθηγητές τον Βασίλη Χάρο στο ελ. σχέδιο, τον Κυριάκο Λαζαρίδη στις μικτές τεχνικές και την Χριστίνα Πετρινού στην Ιστορία Τέχνης.

Από το 2010 έως σήμερα παρακολουθεί  μαθήματα ζωγραφικής με την ζωγράφο Κατερίνα Κατσιφαράκη και σχέδιο-σύνθεση με τον ζωγράφο-σκηνογράφο Νικόλα Κληρονόμο.

Έχει  λάβει μέρος

  • σε ετήσιες ομαδικές εκθέσεις του Κολλεγίου Αθηνών,
  • σε εκθέσεις του Συλλόγου Ιατρών Ζωγράφων
  • και σε αρκετές ομαδικές ζωγράφων,
  • Το 2014 πρώτη ατομική έκθεση στο Σπυροπούλειο Κέντρο Ψυχικού,
  • Το 2017 τη δεύτερη ατομική έκθεση στο Art Nouveau, στο Χαλάνδρι

Ζαν – Ζακ Ρουσώ, Λόγος περί των Τεχνών και Επιστημών (εισαγωγή, απόδοση, επιμέλεια: Κ. Κουτσαντώνης)

ΖΑΝ – ΖΑΚ  ΡΟΥΣΩ

Λ Ο Γ Ο Σ  Π Ε Ρ Ι   Τ Ω Ν   Ε Π Ι Σ Τ Η Μ Ω Ν  Κ Α Ι   Τ Ω Ν   Τ Ε Χ Ν Ω Ν

Α’ ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΤΗΣ DIJON (1750)

Εισαγωγή – Απόδοση – Επιμέλεια:  Κ. Κουτσαντώνης

για αγορά εδώ

Βρισκόμαστε μπροστά σ’ ένα από τα πιο μεγάλα και ενδιαφέροντα ερωτήματα που διατυπώθηκαν ποτέ. Ο Λόγος δεν ενδιαφέρεται για εκείνες τις μεταφυσικές λεπτολογίες που έχουν κατακλύσει τελευταία όλους τους φιλολογικούς κλάδους, και από τις οποίες δεν είναι εντελώς απαλλαγμένα και τα Ακαδημαϊκά Προγράμματα. Το ενδιαφέρον μας στρέφεται σε μια από εκείνες τις αλήθειες από τις οποίες εξαρτάται η ευτυχία του ανθρωπίνου γένους.

Προβλέπω ότι δεν θα μου συγχωρήσουν με προθυμία τη θέση που ετόλμησα να υιοθετήσω.Συγκρουόμενος μετωπικά με ό,τι σήμερα αποτελεί αντικείμενο θαυμασμού, το μόνο που μπορώ να προσδοκώ είναι η γενική κατακραυγή: Η επιδοκιμασία μερικών ευαίσθητων ανθρώπων δεν είναι αρκετή για να με πείσει ότι με τον ίδιο τρόπο θα αντιδράσει και το κοινό. Αλλά εγώ έχω πάρει τις αποφάσεις μου και δεν θα καταβάλω μεγάλη προσπάθεια για να ευχαριστήσω τους πνευματώδεις ή τους μοντέρνους. Σ’ όλες τις εποχές θα υπάρχουν άνθρωποι δέσμιοι των δοξασιών του αιώνα τους, της χώρας τους ή της κοινωνίας τους.Υπάρχουν σήμερα μερικοί που παίζουν τον ρόλο του ελεύθερου διανοούμενου ή του φιλοσόφου, αλλ’ οι οποίοι, στην περίοδο του Συνασπισμού θα ήσαν, για τους ίδιους λόγους, οι φανατικοί.Ο συγγραφέας που θέλει  να επιζήσει του αιώνα του, δεν πρέπει να γράφει για τέτοιους αναγνώστες.

Και κάτι ακόμη. Καθώς δεν προσδοκούσα την τιμή που μου αποδόθηκε, από τότε που έστειλα τον Λόγο, τον τροποποίησα, τον διεύρυνα σε σημείο που να τον διαμορφώσω σ’ ένα νέο έργο. Αλλ’ εθεώρησα χρέος μου να δημοσιεύσω το κείμενο με τη μορφή που είχε όταν τιμήθηκε με το βραβείο.Εχω προσθέσει μόνον μερικές σημειώσεις και έκανα δύο προσθήκες που είναι ευδιάκριτες και που, ίσως, η Ακαδημία θα αποδοκίμαζε. Ο σεβασμός, η ευγνωμοσύνη και η τιμή που οφείλω σ’ εκείνο το Σώμα, μου επιβάλλουν αυτήν την επισήμανση.

 για αγορά εδώ

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

1 . Εισαγωγή 5 – 10

2 . Σημειώσεις 11 – 12

3 . Πρόλογος 13

4 . Λόγος περί των επιστημών και των τεχνών 15 – 34

5 . Σημειώσεις 35 – 36

για αγορά εδώ

Εισαγωγή

 

Ι . Οι συνθήκες που συνδέονται με την έμπνευσή του να γράψει τον “Λόγο” και την απόφασή να τον κατευθύνει προς την καταδίκη των τεχνών και των επιστημών ως μέσων ηθικής και κοινωνικής διαφθοράς, αποτελούν το αντικείμενο δύο διάσημων εξομολογήσεων του Ζ.Ζ Ρουσώ (1712-1778), που περιέχονται, η μια στις “Επιστολές στον Malesherbes” (Lettres à Malesherbes) και η άλλη στην αρχή του όγδοου βιβλίου των “Εξομολογήσεών” του. Στα δύο αυτά κείμενα αποδίδει την έμπνευσή του σε μια σχεδόν “μυστική” αποκάλυψη, που εκδηλώθηκε σ’ αυτόν καθώς περπατούσε έξω από το Παρίσι, στον δρόμο προς την Vincennes, για να επισκεφθεί τον φίλο του Diderot που εκρατείτο στις φυλακές της, σε μια απόσταση έξι μιλίων από το Παρίσι. Τον Οκτώβριο του 1749, κάποιο ζεστό απομεσήμερο, όπως ο ίδιος αφηγείται στις “Εξομολογήσεις” του, χωρίς να έχει την οικονομική ευχέρεια να μισθώσει άμαξα, ξεκίνησε πεζός, έχοντας ως μόνη, φιλολογική, συντροφιά τον “Mercure de France” (1).

Εντελώς τυχαία και ενώ ξεκουραζόταν κάτω από μια βαλανιδιά, διάβασε ότι η Ακαδημία της Dijon είχε προκηρύξει για το επόμενο έτος ένα βραβείο με το εξής ερώτημα: “Η πρόοδος των επιστημών και των τεχνών έχει συμβάλει στη διαφθορά ή τον εξευγενισμό των ηθών;” (“Si le rétablisse-ment des sciences et des arts a contribué à épurer les mœurs?”) Το θέμα του διαγωνισμού, όπως ο ίδιος νοσταλγικά θυμήθηκε όταν έγραφε τις “Εξομολογήσεις” του, τον είχε συγκλονίσει: “Την ίδια στιγμή που το διάβασα, ανοίχθηκε εμπρός μου ένας άλλος κόσμος και εγώ έγινα ένας άλλος άνθρωπος”.

Στη Vincennes, αφηγήθηκε στον Diderot την αιτία της συγκίνησής του και του διάβασε ένα απόσπασμα του δοκιμίου (τον μονόλογο του Φαμπρίκιου) που είχε ήδη αρχίσει να σχεδιάζει  στη διαδρομή. Εκείνος τον ενεθάρρυνε “να δώσει στις ιδέες του φτερά” και να αγωνιστεί για το βραβείο. “Το έκανα”, γράφει ο Ρουσώ, “και από εκείνη τη στιγμή αισθανόμουν χαμένος. Όλη η υπόλοιπη ζωή μου και οι ατυχίες μου ήταν το αναπόφευκτο αποτέλεσμα της τρέλας εκείνης της στιγμής. Τα αισθήματά μου υψώθηκαν με μια ασύλληπτη ταχύτητα στο επίπεδο των ιδεών μου. Και ο μικρός ψυχικός μου κόσμος κατακλύστηκε από έναν ενθουσιασμό για την αλήθεια, την ελευθερία και την αρετή”.

Η περιγραφή στις “Επιστολές στον Malesherbes” είναι πολύ πιο γραφική σε σχέση με τη συναισθηματική αναστάτωση που συνδέεται μ’ αυτήν την περίφημη περίσταση και, μαζί, οι δύο εξομολογήσεις, δεν αφήνουν πολλά περιθώρια ώστε  να δεχθούμε την εκδοχή του Marmontel. και άλλων ότι ο Diderot ήταν ο πραγματικός υπεύθυνος για την επίθεση του Ρουσώ στην πνευματική και καλλιτεχνική κουλτούρα. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Diderot ήταν σε θέση να προτείνει αυτή τη “γραμμή”, απλώς και μόνο για να προβληθεί ένα ανέλπιστο επιχείρημα. Ωστόσο, ο ίδιος δεν ισχυρίστηκε ποτέ ότι το έχει πράξει, ενώ αυτό το συναισθηματικό επεισόδιο στον δρόμο προς τη Vincennes, αν και δραματοποιείται στις αναμνήσεις του Ρουσώ, συμφωνεί απόλυτα με όσα γνωρίζουμε για τις πνευματικές του λειτουργίες, οι οποίες τείνουν να εκδηλώνονται πάντοτε, όπως και η φιλοσοφία του, μέσω ενός μηχανισμού αποκάλυψης, καταγγελτικού λόγου και επανάστασης. Επί πλέον, η σκέψη του είναι πλήρως κατανοητή ως μια έκρηξη αισθημάτων απογοήτευσης που απορρέουν από την αποτυχία προηγούμενων σχεδίων του.

για αγορά εδώ

Ο Μιχάλυ Βοροσμάρτυ (Mihály Vörösmarty, 1800 –1855) και ο ‘Γέρο Τσιγγάνος’ του

Του Γεωργίου Νικ. Σχορετσανίτη

Συνηθίζεται να λέγεται και να υποστηρίζεται από αρκετούς ότι κάθε εποχή και συγκεκριμένη χρονική περίοδος αναδεικνύει και στιγματίζεται ταυτόχρονα από έναν ποιητή ο οποίος και αντιπροσωπεύει την κύρια φιλοδοξία κα τα σχετικά οράματά της. Όταν ο εικοσιπενταετής Μιχάλυ Βοροσμάρτυ δημοσίευσε το επικό του ποίημα‘Η πτήση τουΖαλάν’ (1824)  εκπλήρωνε σε ικανοποιητικό βαθμό τις φιλολογικές προσδοκίες ενός έθνους. Ακόμη και μια σύντομη ματιά στην κατάσταση της λογοτεχνίας κατά τη δεκαετία του 18ου και 19ου αιώνα, θα πείσει ότι η κύρια ανησυχία τόσο των ποιητών όσο και των συγγραφέων,  ήταν το παρελθόν του έθνουςκαι βεβαίως η τουρκική κατοχή.Η προσφυγή της λογοτεχνίας σε παλιές δόξες εξυπηρετούσε έναν χρήσιμο σκοπό, ο οποίος δεν ήταν τίποτα άλλο, παρά ηόποια αποζημίωση για τις πληγές που δημιουργήθηκαν στο σώμα της  εθνικής υπερηφάνειας, και φυσικά η ενίσχυση του αυτοσεβασμού, η οποίαστη συνέχεια  και ενθάρρυνε την πίστη σ’ ένα καλύτερο μέλλον.

Αυτή η τεχνητή αποκατάσταση της εθνικής συνείδησης, όμως, προκάλεσε ανεπιθύμητες παρενέργειες, κι’ αυτό γιατί οι όποιες συγκρίσεις μεταξύ της χώρας όχι μόνο με τις γειτονικές, αλλά και με τ’ άλλα ισχυρά έθνη, ήταν αναπόφευκτο να προκαλέσουν φανταστικές πληγές στο εθνικό εγώ. Στο ουγγρικό παρελθόν, δεν υπήρχαν ενδείξεις  για την ύπαρξη εθνικού έπους που θα μπορούσε να ήταν συγκρίσιμο με τα μεγάλα έπη των άλλων ισχυρών χωρών.Αυτή η παραδοχή πρόσφερε ένα είδος παρότρυνσης στους Ούγγρους να δημιουργήσουν  ένα υποκατάστατο τρόπον τινά, που θα αντιστάθμιζε την πιθανή απουσία επιτευγμάτων στην   ιστορία τους. Οι περισσότεροι ποιητές σε κάποια φάση της καριέρας τους σχεδίαζαν ένα θεαματικό έπος για να τιμήσουν με αξιοσημείωτο τρόπο τον Άρπαντ  και τους τολμηρούς συμπατριώτες του να κατακτήσουν τη γη που έγινε δικήτους. Προφανώς είχαν στο νου τους τις νομαδικές φυλές των Τουρανικών και Ουραλικών λαών, τους Μαγυάρους δηλαδή  που ήρθαν στη κεντρική Ευρώπη και ενώθηκαν υπό τον παραπάνω ηγέτη, έως ότου λίγο αργότερα ο βασιλιάς Στέφανος (997-1038) τους επέβαλε τον Χριστιανισμό και καθιέρωσε μονίμως την εγκατάστασή τους στις σημερινές περίπου περιοχές.

Τοέργοτων ποιητών φάνταζε ανυπέρβλητο και συνήθως δεν ανταποκρινόταν στις προσδοκίες των σύγχρονων αναγνωστών και κριτικών.Αυτό εξηγεί την τεράστια αναγνώριση που είδε το έπος  ‘Η  πτήση του Ζαλάν’.Παρά την αρχική του φήμη, γράφοντας ένα κλασσικό έπος, ένα κάπως παράδοξο ομολογουμένως ξεκίνημα στην καριέρα του, ο Βοροσμάρτυέγινε ο μεγαλύτερος Ούγγρος ρομαντικός ποιητής, του οποίου τόσο η ποιητική μορφή όσο και η γνώση της  γλώσσας, παραμένουν αξεπέραστα.  Την περίοδο κατά την οποία το συγκεκριμένο έπος είδε το φως της δημοσιότητας, ξεκίνησαν πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές μεταρρυθμίσεις μεγάλης κλίμακας που επηρέασαν ολόκληρητη δομή της ουγγρικής κοινωνίας. Για το λόγο αυτό, είναι συνηθισμένο να αναφέρεται η περίοδος μεταξύ 1825 και 1848 ως η εποχή της μεταρρύθμισης.Το θέμα ‘της πτήσης του Ζαλάν’ είναι η κατάκτηση της Ουγγαρίας, με βάση αφηγήσεις ανωνύμων.Επικεντρώνεται στη μάχη του Alpár, όπου ο Άρπαντ κατατροπώνει  τον τρομερό εχθρό του, τον Ζαλάν, τον άρχοντα των Βουλγάρων, του οποίου η χώρα βρίσκεται μεταξύ του Δούναβη και του Τίσα. Το έπος του Βοροσμάρυπεριέχει περιγραφικά εδάφια ασύγκριτης μαγείας και ανατολικής μεγαλοπρέπειας.Η δημιουργική του δύναμη εκδηλώθηκε επίσης στις μυθολογικές του μορφές.Αυτό ακριβώς αισθάνεται κανείς όταν διαβάζει για τις θεότητες και τις νεράιδες στο έπος τουΒοροσμάρυ, και ανακαλύπτει μια χαμένη μυθική παράδοση για τους Ούγγρους. Continue reading

Το Βυζαντινό Κάστρο στο Φανάρι Καρδίτσας.

Γιώργος Πρίμπας

δείτε όλο το οδοιπορικό

   24grammata.com/ free ebook

[κατέβασέτο]

Δείτε όλα τα φωτογραφικά οδοιπορικά του Γιώργου Πρίμπα στη νέα κατηγορία μας Ε10 Φωτογραφικά Album

Το Βυζαντινό Κάστρο στο Φανάρι Καρδίτσας, είναι χτισμένο στην κορυφή του λόφου, στον οποίο βρίσκεται το χωριό Φανάρι, απέχει 13 περίπου χιλιόμετρα από την Καρδίτσα προς τα δυτικά βορειοδυτικά αυτής. Βρίσκεται σε υψόμετρο 336 μ. και δεσπόζει του δυτικού θεσσαλικού κάμπου. Χτίστηκε τον 13ο ή 14ο μ.Χ. αι. και έλεγχε τον μοναδικό επί αιώνες δρόμο συνέδεε τη Θεσσαλία με την Ήπειρο, ο οποίος πέρναγε από την κωμόπολη Πύλη (εξ’ ου και το όνομά της: Πύλη), που βρίσκεται στην ανατολική είσοδο του φαραγγιού, που χωρίζει τα βουνά Ίταμος και Κόζιακας, στα 20 περίπου χιλιόμετρα δυτικά βορειοδυτικά τού Φαναρίου.

Έχει ακανόνιστο σχήμα, περίμετρο 230 μ., εμβαδό 2,6 στρεμμάτων και διέθετε δύο εισόδους: νότια την κύρια και μια βοηθητική στη βόρεια μεριά του.

Μετά και την πρόσφατη συντήρησή του, είναι το καλύτερα διατηρημένο βυζαντινό Κάστρο στον ελλαδικό χώρο. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι μέχρι τη δεκαετία του 1950 οι επάλξεις του διατηρούνταν σε άριστη κατάσταση, αλλά μετά πολλοί κάτοικοι των γύρω περιοχών παίρνανε δομικά υλικά για τις ανάγκες τους. Λέγεται ότι μέχρι και το κτίριο τής Εθνικής Τράπεζας στην Καρδίτσα φτιάχτηκε από πέτρες του Κάστρου! Ξεχωρίζουν (πέρα από τα τείχη του, που φτάνουν στα 10 μ. ύψος και πάχος στα 2 μ., και τους έξι πύργους του) στο εσωτερικό του: η μπαρουταποθήκη και οι δύο δεξαμενές συλλογής νερού ενώ σώζονται ερείπια τζαμιού με μιναρέ (τo οποίo καταστράφηκε από τους κατοίκους τού χωριού μετά την ενσωμάτωση τής Θεσσαλίας στο σύγχρονο ελληνικό κράτος) και του κτιρίου όπου διέμενε ο εκάστοτε διοικητής του Κάστρου.

Αξίζει να το επισκεφτεί κανείς και προσφέρεται, για τους λάτρεις τού τρένου, ακόμη και για μονοήμερη εκδρομή από Αθήνα. Το δρομολόγιο των 8.20 από Αθήνα κάνει στάση στις 13.00 περίπου στο Φανάρι. Από εκεί, μετά από ανηφορική πορεία (*) 2,5 χιλιομέτρων (από τα 102 μ. υψόμετρο που βρίσκεται η στάση του τρένου στα 336 μ. υψόμετρο στο Κάστρο) διάρκειας 35-40 λεπτών, φτάνουμε στον προορισμό μας. Το Βυζαντινό Κάστρο στο Φανάρι Καρδίτσας είναι ανοιχτό 09.00 – 16.00 καθημερινά (πλην Δευτέρας). Μετά την περιήγηση στο Κάστρο και μια βόλτα κ.λπ. στο χωριό μπορούμε να πάρουμε το τρένο τής επιστροφής, που περνάει στις 18.00 περίπου και φτάνει Αθήνα περί τις 22.30.

 

 

(*) ιδιαίτερης ομορφιάς όπως μπορείτε να δείτε στις πρώτες τέσσερις (4) από τις εικόνες που ακολουθούν ενώ στην πέμπτη, παρμένη λίγες εκατοντάδες μέτρα προτού το Κάστρο, διακρίνονται ερείπια παλαιότερων οχυρωματικών έργων.

 

Γιώργος Πρίμπας

Μάρτης 2018

 

 

 

 

Σάκης Αθανασιάδης, Ένα φεγγάρι κοιτάζει απ’ το παράθυρο

24grammata.com free ebooks

[κατέβασέτο]

Τίτλος: Ένα φεγγάρι κοιτάζει απ’ το παράθυρο

Συγγραφέας: Σάκης Αθανασιάδης

ISBN: 978-960-93-9969-2

Σειρά: εν καινώ, , υπεύθυνος: Γ. Πρίμπας, Αριθμός σειράς: 192

Χρονολογία έκδοσης: 2018

Πίνακας εξωφύλλου:  Amedeo Modigliani-Female Nude, detail, 1916

Cop. Σάκης Αθανασιάδης

sakathanasiadis@gmail.com

Επιτρέπεται χωρίς περιορισμό η αναπαραγωγή του βιβλίου σε ηλεκτρονικά μέσα για μη κερδοσκοπικούς λόγους, με υποχρεωτική την αναφορά του ονόματος του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η έντυπη αναπαραγωγή, μέρος ή όλου του έργου και η μελοποίηση στίχων, χωρίς την έγκριση του δημιουργού.


ποτέ δεν θα μιλήσω για ένα ψέμα

 

Μέσα απ’ τα μάτια βγαίνει μια φωτιά

Ο ήλιος μόλις δύει στη θάλασσα και πέφτει

Ζήταγα χρόνια με φιλιά να ’ρθεις πρωτοχρονιά

Μα το όνειρο αυτό μακριά μου φεύγει

 

Ήθελα να ’ρθεις μια φορά στην αμμουδιά

Να πάρεις το φιλί που θα αφήσω

Μέσα στα κύματα χορεύει μια καρδιά

Θα στη γνωρίσω

 

Έτσι μεγάλωσα σιγά- σιγά αλλάζοντας βαγόνια

Που πήγαιναν στο πουθενά ευχές για χρόνια

Μη με ρωτάς τι είναι η αγάπη

Ποτέ δεν θα μιλήσω για ένα ψέμα

 

Νόμιζα θα ’ρθεις μια φορά με φόρα

Να ανεβούμε το βουνό ως την κορυφή

Μα διάλεξες την κατηφόρα

Γιατί ήταν εύκολή αυτή η διαδρομή

 

Έτσι μεγάλωσα σιγά-σιγά μοιράζοντας τα λόγια

Που κράταγα μονάχα για εσένα

Τι άραγε να είναι η αγάπη σε ρωτάω

Αν δεν μπορείς μες τη βροχή να κλάψεις

 

ένα σκυλί που κυνηγάει αυτοκίνητα

 

Χιόνιζε όπως σήμερα

Μα έπρεπε να γυρίσω νωρίς

Ήτανε όπως τώρα Χριστούγεννα

Είχα βρει λίγο φως της ψυχής

 

Μια φορά ο Δεκέμβρης με νίκησε

Η καρδιά μου ακόμη πονά

Μια φορά ένας δρόμος σταμάτησε

Η ψυχή τρέχει στην ερημιά

 

Τίποτε δεν μου είπες κι έφυγα

Σαν σκυλί να κυνηγάω αυτοκίνητα

Μίλησέ μου μια φορά απ’ τα σύννεφα

Μαύρος ήλιος με φτάνει εδώ

 

Μια φορά ο Δεκέμβρης με νίκησε

Φύγαν μάτια χάλασε η φωνή

Μια φωτιά βρε πατέρα που άφησες

Τη φυλάω καλά να τη βρει το παιδί

 

LIVE Latin στο Χαλανδρι

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 30 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018, ώρα 21:00
από τον βιρτουόζο της κλασικής κιθάρας Μιχαηλάγγελο Τουμανίδη (κιθάρα – φωνή) και τον Αλ Τζιαφά (κρουστά)

Αναμενουμε τους φίλους της λάτιν μουσικής άλλα και τις παρέες λάτιν χορου.
Λεωφ. Πεντελης 77, εμπ. κέντρο ερμειον α όροφος
τηλ 210 612 70 74 www.24grammata.com

Το “ Tar Duo ”
Μιχαηλάγγελος Τουμανίδης – κιθάρα / φωνή
Αλέξανδρος Τζιαφάς – κρουστά,
αποτελεί μια σύγχρονη μουσική πρόταση,
ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει τραγούδια και ορχηστρικά έργα της
Latin, Jazz, Flamenco και Κινηματογραφικής Μουσικής μέσα από συνθέσεις των
Α.C. Jobim, L. Bonfa, C.Evora, Sting, N.Rota, C.Corea, P.Desmond και πολλών άλλων.
https://www.youtube.com/watch?v=5Y5mbZYCJSw

παρουσίαση των βιβλίων του Γιώργου Πετρέλλη, Τετάρτη, 2 8 Μαρτίου 2018,ώρα: 19:30

Οι εκδόσεις 24γράμματα σας προσκαλούν
στην παρουσίαση των βιβλίων του Γιώργου Πετρέλλη
“Το μυστικό της βίλας Φραντζιπάνι”
&
“Ο Θεόφιλος της Τάκλα Μακάν”
Θα ακολουθήσει διάλογος με το κοινό για το συνολικό έργο του συγγραφέα

 
Τετάρτη, 2 8 Μαρτίου 2018,ώρα: 19:30
Θα μιλήσουνγια το έργο του Γιώργου Πετρέλλη
Η ΄Ηρα Δούρου, φιλόλογος,
Ο Μιχάλης Κουσκουνάς, στέλεχος Τραπέζης και
Ο Αλέξανδρος Τσαγκαρέλλης, συγγραφέας
είσοδος ελεύθερη
24γράμματα Πολυχώρος Πολιτισμού – Χαλάνδρι, Λεωφόρος Πεντέλης 77 – 79, 1ος όροφος –
τηλ.: 210 612 70 74 – [email protected] – www.24grammata.com

Το Stand up comedy στο ΧΑΛΑΝΔΡΙ συνεχίζεται με τον Δημήτρη Δούκογλου, και την Δήμητρα Νικητέα.

Σάββατο 31 Μαρτίου 2018, ώρα: 21:00

Το Stand up comedy στο ΧΑΛΑΝΔΡΙ συνεχίζεται με τον Δημήτρη Δούκογλου, και την Δήμητρα Νικητέα.

Απολαυστικές θεατρικές παραστασεις σε ένα χωρο που φιλοδοξεί να γίνει μόνιμο κέντρο παραστασεων stand up comedy

έχουν προηγηθεί: 16 και 17 Μαρτίου, Ρήγας, Ανατολίτης, Νταρζάνος, Ρούσσος

παρουσίαση του βιβλίου του Αλέξανδρου Ανδρουλάκη “Η προσευχή του ποιητή”

Οι εκδόσεις 24γράμματα σας προσκαλούν
στην παρουσίαση του βιβλίου

του Αλέξανδρου Ανδρουλάκη
“Η προσευχή του ποιητή”
Παρασκευή, 23 Μαρτίου 2018, ώρα: 21:00


τον ποιητή παρουσιάζει
ο Απόστολος Θηβαίος, ποιητής

Παράλληλα, θα πεγκανιαστει η ατομική έκθεση Ζωγραφικής “Παραμορφώσεις”
του Αλέξανδρου Ανδρουλάκη

είσοδος ελεύθερη

24γράμματα Πολυχώρος Πολιτισμού – Χαλάνδρι, Λεωφόρος Πεντέλης 77 – 79, 1ος όροφος –
τηλ.: 210 612 70 74 – [email protected]www.24grammata.com

Έκθεση Ζωγραφικής του Αλέξανδρου Ανδρουλάκη

η Γκαλέρι του πολυχώρου 24γράμματα στο ΧΑΛΑΝΔΡΙ

καλωσορίζει τον ζωγράφο Αλέξανδρο Ανδρουλάκη

και θα φιλοξενήσει τα έργα του από 22 Μαρτίου έως 2 Απριλίου 2018.
Επίσημα εγκαίνια, Παρασκευή 23 Μαρτίου 2018, ώρα 21:00.

Η έκθεση φέρει τον γενικό τίτλο ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ.
Αλέξανδρος Ανδρουλάκης έρχεται από το Ρέθυμνο για να παρουσιάσει τη νέα του καλλιτεχνική παραγωγή στα εικαστικά και τη Λογοτεχνία

 

Παρουσίαση βιβλίου “Καπιστράδες, ιδιωματισμοι της Λακωνικης Διαλέκτου” του Κυριάκου Μέλλου

Οι εκδόσεις 24γράμματα σας προσκαλούν
στην παρουσίαση του βιβλίου του
“Καπιστράδες, ιδιωματισμοι της Λακωνικης Διαλέκτου” του Κυριάκου Μέλλου

Τετάρτη, 21 Μαρτίου 2018, ώρα: 18:30

θα μιλήσουν για το έργο του Κυριάκου Μέλλου
ο Χρήστος Τουμανίδης, ποιητής
και η Δρ. Ερμιόνη Κοροσίδου Καρρά

είσοδος ελεύθερη

24γράμματα Πολυχώρος Πολιτισμού – Χαλάνδρι, Λεωφόρος Πεντέλης 77 – 79, 1ος όροφος –
τηλ.: 210 612 70 74 – [email protected]www.24grammata.com

Alexis & Yanis με τον Αλ. Κολλάτο στο Χαλάνδρι

Alexis & Yanis με τον Αλ. Κολλάτο στο Χαλάνδρι
ΠΕΜΠΤΗ 22 Μαρτίου 2018, ώρα 21:30
Στην παραστάση έχει προσκληθεί και ο Γιάνης Βαρουφάκης (ο αυθεντικός). Άραγε, θα μας τιμήσει;

μια ξεκαρδιστική πολιτική σάτιρα
Θεατρική παράσταση «Alexis & Yanis» πολιτική σάτιρα με τον Αλ. Κολλάτο
Κείμενο – Σκηνοθεσία
Αλέξανδρος Kολλατος

Παίζουν
Αντώνης Ζιώγας
Αλέξανδρος Κολλατος
Ο Αλέξης είναι straight πρωθυπουργός και έχει κρυφή ερωτική σχέση με τον Γιάνη, τον gay υπουργό οικονομικών του
«Alexis & Yanis». Μια ερωτική ιστορία για ένα πολιτικό ζευγάρι με τον Αλέξανδρο Κολλάτο.

(Λεωφ. Πεντέλης 77, τηλ για κρατήσεις 210 612 70 74, περιορισμένες θέσεις)

Stand up comedy στο ΧΑΛΑΝΔΡΙ 16και 17 Μαρτίου, Ρήγας, Ανατολίτης, Νταρζάνος, Ρούσσος

Stand up comedy στο ΧΑΛΑΝΔΡΙ,

Παρασκευή 16/3/ 2018, ώρα 21:15
ο πολυχώρος πολιτισμού 24γράμματα παρουσιάζει την ξεκαρδιστική παράσταση “μάχες με νεράιδες” είναι η σόλο stand up comedy παράτασταση του Στέλιου Ανατολίτη, την παράσταση θα ανοιξει ο Χάρης Νταρζάνος.

Σάββατο 16/7/ 2018, ώρα 21:15
Mοναδικό stand up comedy από τον Αριστοτελη Ρήγα σε καινουργια ξεκαρδιστικά κείμενα, συμμετέχει ο Γιάννης Ρούσσος

Λεωφ. Πεντέλης 77, Χαλάνδρι, (Εμπ. Κέντρο Ερμείον, 1ος όροφος)
Τηλ. για κρατήσεις: 210 612 70 74, 694 848 92 44
www. 24grammata.com

Το όρος της ομιλίας και οι χοροί των νεκρών, Διονύσιος Πλατανιάς

ΣΕΙΡΑ: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ (αρ. σειράς 37)

παραγγελία σε όλα τα β ιβλιοπωλεία

και  on line εδώ

και τηλεφωνικά στο 210 612 70 74 (δωρεάν ταχυδρομικά σε όλη την επικράτεια)
Τίτλος: Το όρος της ομιλίας και οι χοροί των νεκρών
Συγγραφέας: Διονύσιος Πλατανιάς
Επιμέλεια και διόρθωση κειμένου: Μαρία Καπετανάκη
Τόπος και Χρονολογία πρώτης έκδοσης: Αθήνα, Μάρτιος 2018
ISBN: 978-618-53023-68
Σελίδες: 154
Διάσταση σελίδας: 1 7x24cm
Γραμματοσειρά: Minion Pro, 12’
Χαρτί: Chamois 120gr
Εκδόσεις: 24γράμματα / Γιώργος Δαμιανός
Διεύθυνση / Κεντρική Διάθεση:
Λεωφόρος Πεντέλης 77, Χαλάνδρι 152 34
Τηλ.: +30 210 612 70 74, 6947 82 43 86
Email: [email protected]
Web site / e-shop: www. 24grammata.com
Copyright © 2017 24γράμματα

 

μπορείτε να παραγγείλετε τα βιβλία των εκδόσεων μας από το δικό μας eshop

αλλά και απ όλα τα βιβλιοπωλεία της περιοχής σας

 

στην τιμή συμπεριλαμβάνεται ο Φ.Π.Α.

εκδόσεις 24γράμματα / dyslexiashop.gr

Δωρεάν τα ταχυδρομικά έξοδα σε όλη την επικράτεια, ανεξάρτητα από το ποσό παραγγελίας

 

Τρόπος πληρωμής:

  • Αντικαταβολή (πληρώνετε μετρητά στον ταχυδρόμο με επιπλέον χρέωση 2,50€ στο σύνολο της παραγγελίας, όχι ανά προϊόν )
  • Όλες οι πιστωτικές κάρτες (δίχως επιπλέον χρέωση),
  • Paypal (δίχως επιπλέον χρέωση) ,
  • Tραπεζικό έμβασμα e banking (δίχως επιπλέον χρέωση)

Από τη συλλογή του συλλέκτη ΣΤΑΥΡΟΥ ΠΙΛΙΤΣΙΔΗ

Σπάνια συλλεκτικά ευρήματα
Από τη συλλογή του συλλέκτη
ΣΤΑΥΡΟΥ ΠΙΛΙΤΣΙΔΗ

www.retrokolonaki.gr
Aλωπεκής 44, Κολωνάκι, 211 406 7568

Τα συλλεκτικά ευρήματα διατίθενται προς πώληση
και στον πολυχωρο πολιτισμού στο ΧΑΛΑΝΔΡΙ, Πεντέλης 77 www.24grammata.com

Ιστορικές ψηφίδες στην πορεία της παραγωγής πολιτισμού του ουγγρικού έθνους

Ιστορικές ψηφίδες στην πορεία της παραγωγήςπολιτισμού του ουγγρικού  έθνους

Του Γεωργίου Νικ. Σχορετσανίτη

Στην πραγματικότητα ετούτος ο λαός, σε τούτον φυσικά τον συγκεκριμένο τόπο, έχει μια ιστορία, μόλις χιλίων ετών. Σε όλη αυτή τη διαδρομή των δέκα αιώνων, κατάφερε και έφτασε έως εδώ, γεωγραφικά και χρονικά,  μέσα από μύρια όσα προβλήματα, κάτι που ισχύει άλλωστε για τους περισσότερους λαούς, και χωρίς να αποτελεί γι’ αυτούς κάποια ιδιαίτερη εξαίρεση. Στο ρου της ιστορίας του, πήρε σάρκα και οστά μεταξύ των άλλων σημαδιακών παραμέτρων και εκφάνσεων και  η λογοτεχνία του, αλλά κι αυτή με τη σειρά της τού έδωσε σχήμα και μορφή, τον διαμόρφωσε τεχνηέντως με τον δικό της βεβαίως φανερό και υποδόριο τρόπο! Σήμερα ίσως τίποτα να μη θυμίζει έντονα,  εκείνες τις παλιές εποχές που θάφτηκαν στη λήθη του χρόνου και οι οποίες περισσότερο είναι αντικείμενο ενδελεχούς μελέτης των ακαδημαϊκών και των ενδιαφερόμενων γι’ αυτό μελετητών και λιγότερο των κατοίκων της και βεβαίως των πολυάριθμων επισκεπτών της περιοχής.

Οι Ούγγροι ζουν στη σημερινή τους χώρα από τα τέλη του ένατου αιώνα (896 μ.Χ.). Αφού ασπάστηκαν τον Χριστιανισμό, καθιέρωσαν το 1000 μ.Χ. ένα ανεξάρτητο βασίλειο που επέζησε έως ότου η Τουρκική αυτοκρατορία υπερίσχυσε σε δύναμη και κατέλαβε τη χώρα, το 1526. Το μεγαλύτερο μέρος της χώρας παρέμεινε υπό κατοχή από τους Τούρκους για ενάμισι αιώνα, ένα μικρότερο τμήμα βρέθηκε  υπό την αυστριακή κυριαρχία, και η τρίτη περιοχή, η Τρανσυλβανία, υπήρξε ημιανεξάρτητο πριγκηπάτο υπό την αιγίδα του σουλτάνου της Τουρκίας. Μέχρι τα τέλη του δέκατου έβδομου αιώνα, λόγω της παρακμής της τουρκικής αυτοκρατορίας, οι Αυστριακοί μπόρεσαν να επεκτείνουν την διακυβέρνησή  τους σχεδόν σε ολόκληρη τη χώρα, κι έτσι η Ουγγαρία ενσωματώθηκε στην γνωστή Αυτοκρατορία των Αψβούργων. Οι Αψβούργοι θεωρούσαν τη νέα τους απόκτηση ως αποικία, και γι’ αυτό εστάλησαν ξένοι άποικοι σε καταστραμμένες περιοχές οι οποίοι φυσικά εκμεταλλεύτηκαν δεόντως και με όποιο τρόπο μπορούσαν την  τοπική οικονομία. Το τέλος του δέκατου όγδοου αιώνα παρατηρήθηκε έντονη πνευματική ζύμωση στην Ανατολική Ευρώπη, υπεύθυνη για την ανάπτυξη της εθνικής συνείδησης με αποκορύφωμα τις επαναστάσεις του 1848. Η Ουγγαρία δεν θα αποτελούσε εξαίρεση, και η εθνική αναβίωση του πρώτου μισού του 19ου αιώνα οδήγησε βαθμιαία στην απαιτητική εγχώρια κυριαρχία στον Πόλεμο της Ανεξαρτησίας του 1848-9, ο οποίος όπως γνωρίζουμε συντρίφτηκε. Με την εξασθένιση της δύναμης των Αψβούργων, το 1867 επιτεύχθηκε ο γνωστός συμβιβασμός για να γίνει η Αυστροουγγρική Αυτοκρατορία, μια μεγάλη ευρωπαϊκή δύναμη πριν από τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ο οποίος και είχε ως αποτέλεσμα την καταστροφή της. Η αυτοκρατορία χωρίστηκε μεταξύ των διαφόρων εθνικοτήτων που ζούσαν εκεί. Η Ουγγαρία, αφού μειώθηκε στο ένα τρίτο των προηγούμενων  εδαφών της, παρέμεινε ονομαστικά βασίλειο, αλλά με αντιβασιλέα αντί για βασιλιά. Η εξωτερική της πολιτική εξυπηρετούσε μόνο ένα σκοπό, ο οποίος δεν ήταν άλλος παρά  να ανακτήσει τουλάχιστον και όσο μπορούσε φυσικά  τα χαμέναεδάφη της. Η γεωγραφική θέση της Ουγγαρίας οδήγησε αναπόφευκτα σε συμμαχία με τη Γερμανία, η οποία υποστήριξε την ουγγρική υπόθεση, φυσικά για λόγους καθαρά και αποκλειστικά δικούς της. Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο ανακηρύχτηκε  δημοκρατία (1946), αλλά  μετά από μια σύντομη διαμάχη για την εξουσία ήρθε υπό την σοβιετική κυριαρχία.Το 1956, έγινε μια αποτυχημένη προσπάθεια για την επίτευξη ανεξαρτησίας και ουδετερότητας, αλλά ο αγώνας τελείωσε με βίαιη καταπίεση, οπότε και ήταν αναπόφευκτο να γίνουν κάποιες παραχωρήσεις. Το νέο καθεστώς, μολονότι είναι άκαμπτα πιστό στη Σοβιετική Ένωση, είναι σχετικά φιλελεύθερο, ανεκτικό και ενοποιημένο σε βαθμό αδιανόητο και αφάνταστο πριν από την επανάσταση του 1956. Μετά τα παραπάνω, δεν είναι περίεργο το γεγονός της σχέσης της εθνικής εμμονήςτης Ουγγαρίας με την ιστορία, κι ακόμα περισσότερο της στενής σύνδεσης της ουγγρικής λογοτεχνίας με την πολυτάραχη ιστορία της.

Ενώ τα άλλα μικρά έθνη της Ανατολικής Ευρώπης, όμως, μοιράστηκαν αυτή τη μοίρα των Ούγγρων, οι Ούγγροι είχαν μια πρόσθετη ατυχία, την αβεβαιότητα της καταγωγής τους. Από τον ένατο αιώνα έχουμε μια περισσότερο ή λιγότερο συνεκτική αφήγηση της ζωής και των πράξεων των Ούγγρων, αλλά η προηγούμενη ιστορία τους βασίστηκε σε διάφορες ερμηνείες μιας χούφτας μικρών περσικών, αραβικών και βυζαντινών αφηγήσεων που περιγράφουν τους διάφορους λαούς της Εποχής της Μετανάστευσης. Όλες οι άλλες γνώσεις προέρχονται από εικασίες που βασίζονται σε περιστασιακά στοιχεία από την αρχαιολογία, τη συγκριτική θρησκεία, τη γλωσσολογία, την ανθρωπολογία και τη λαογραφία.

* * * * *

Οι πρώτοι Ούγγροι, έζησαν πιθανότατα γύρω από τις νότιες πλαγιές των Ουραλίων και άρχισαν να κινούνται προς τα δυτικά κατά τον πέμπτο αιώνα. Ζούσαν με μια χαλαρή φυλετική οργάνωση, κυνηγοί οι περισσότεροι και ψαράδες. Κατά τους επόμενους τέσσερις αιώνες συνέχιζαν να κινούνται προς τα δυτικά πάνω από τις τεράστιες ρωσικές στέπες και έχουμε αποδεικτικά στοιχεία, κυρίως γλωσσικά,  ότι ήρθαν στο διάβα τους σε επαφή με διάφορους τουρκικούς και ιρανικούς λαούς. Σε ποιο βαθμό,τώρα, αυτή η επαφή έλαβε τη μορφή κατάκτησης από τους Ούγγρους ή από τους άλλους λαούς, είναι αδύνατο όπως είναι ευνόητο να καθοριστεί.Ζώντας στις στέπες, έγιναν νομάδες, και απέκτησαν πολεμικές συνήθειες, διαφορετικά δεν θα μπορούσαν να επιβιώσουν σε περιοχές όπου τα φυλετικά όρια μετακινούνταν σε συνεχόμενη βάση αναλόγως  με τους χώρους κατασκήνωσης των νομάδων κτηνοτρόφων. Έχουμε επίσης αποδείξεις ότι δεν μετακινούνταν όλοι οι Ούγγροι προς τα δυτικά από τους αρχικούς τους οικισμούς, αφού αρκετοί ταξιδιώτες του δέκατου τρίτου αιώνα μιλούσαν για μια συγκεκριμένη ‘Μεγάλη Ουγγαρία’ στην περιοχή μεταξύ του ποταμού Βόλγα και των Ουραλίων. Από περίπου το 830 μ.Χ. βρισκόμαστε σε σταθερότερο έδαφος, αφού οι Ούγγροι ζούσαν κοντά στη Αζοφική Θάλασσα σε μια ημιστρατιωτική οργάνωση επτά φυλών. Εκτός από τον παραδοσιακό τρόπο ζωής του βοσκού, ασχολούνταν και με τη γεωργία, μια περιφρονημένη μάλλον απασχόληση θεωρούμενη κατάλληλη μόνο για τις γυναίκες και τους ηλικιωμένους, κι’ αυτό γιατίοι ικανότατοι άντρες περνούσαν το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου τους πάνω στη σέλα του αλόγου τους μαζί με το αγαπημένο τους όπλο, το τόξο και το βέλος. Τα μέσα διαβίωσής τους εξασφαλίζονταν από επιδρομές και εκστρατείες, πουλώντας το πλεόνασμα σε διάφορες αγορές της Κριμαίας.Είχαν μορφή σαμανιστικής παράδοσης και η συγκριτική ανθρωπολογία μας κάνει να πιστεύουμε ότι οι σαμάνοι χρησιμοποιούσαν παραισθησιογόνες ουσίες προερχόμενες πιθανώς απ’ τα μανιτάρια. Φαίνεται τώρα πιθανό ότι γνώριζαν την τέχνη της γραφής και μάλιστα διέθεταν δικό τους αλφάβητο, αλλά δεν κατάφεραν, όπως διαπιστώθηκε, να καταγράψουν οποιαδήποτε κείμενα και εκθέσεις για την προέλευσή τους και τις πράξεις τους έως πολύ αργότερα. Είναι σχεδόν βέβαιο, όμως, από τα επιζώντα λείψανα της λαογραφίας ότι διέθεταν μια προφορική λογοτεχνική παράδοση.

* * * * *

Το Άγαλμα της Ελευθερίας στη Βουδαπέστη.

Εκτός από την προέλευσή τους, υπάρχει ένα άλλο αίνιγμα για τον ουγγρικό λαό, αυτό της γλώσσας τους. Η λέξη Ούγγρος, αναφέρεται σε κάθε ντόπιο κάτοικο του βασιλείου της Ουγγαρίας ανεξάρτητα από τη μητρική του γλώσσα, δηλαδή περιλαμβάνει οποιαδήποτε από τις πολυάριθμες εθνικότητες που ζούσαν σε αυτό το βασίλειο, ενώ ο όρος ΄Μαγυάρος’  περιοριζόταν μόνο σε εκείνους τους Ούγγρους που μιλούσαν ως μητρική τους γλώσσα τα Ουγγρικά. Αυτή η διάκριση βεβαίως για τους περισσότερους δεν ισχύει αφού οδηγεί σε παρερμηνείες και σύγχυση.Η λέξη ‘Μαγυάρος’, πάντως,  εμφανίστηκε στην αγγλική γλώσσα στα τέλη του δέκατου όγδοου αιώνακαι χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά εκτενώς από ταξιδιώτες που επισκέφτηκαν την Ουγγαρία κατά το πρώτο μισό του δέκατου ένατου αιώνα και γνωστοποίησαν την εν λόγω  λέξη μέσα στα βιβλία τους.Από τότε όμως που η Ουγγαρία επισκέπτεται από ξένους, η ουγγρική γλώσσα παρουσιάζει κάποιο μυστήριο, καθώς δεν έχει καμία αναγνωρίσιμη σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές γλώσσες.

* * * * * Continue reading

Η αντιλογία της Καμάρινας- Ο λόγος του Ευφήμου

Θεοδώρα Καλαντζή (φιλόλογος)  – Ελένη Νικολοπούλου (φιλόλογος)

κατεβαστε όλο το άρθρο σε μορφή .pdf εδώ

Εισαγωγή

 

“Καὶ ὅσα μὲν λόγῳ εἶπον ἕκαστοι ἢ μέλλοντες πολεμήσειν ἢ ἐναὐτῷ ἤδη ὄντες, χαλεπὸν τὴν ἀκρίβειαν αὐτὴν τῶν λεχθέντων διαμνημονεῦσαι ἦν ἐμοί τε ὧν αὐτὸς ἤκουσα καὶ τοῖς ἄλλοθέν ποθεν ἐμοὶ ἀπαγγέλλουσιν· ὡς δ’ ἂνἐδόκουν ἐμοὶ ἕκαστοι περὶ τῶν αἰεὶ παρόντων τὰ δέοντα μάλιστ’ εἰπεῖν, ἐχομένῳ ὅτι ἐγγύτατα τῆς ξυμπάσης γνώμης τῶν ἀληθῶς λεχθέντων, οὕτως εἴρηται[1].”

 

Όταν ο Θουκυδίδης αφηγείται πολεμικές συγκρούσεις έχει την τάση να δίνει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη έκταση στο μέρος της ανάλυσης. Ωστόσο, η ανάλυση πουθενά δεν είναι πλουσιότερη ούτε πιο ολοκληρωμένη όσο όταν εκφράζεται μέσα από έναν «αγώνα λόγων», όπου έρχονται σε αντιπαράθεση συλλογισμοί. Η μεμονωμένη δημηγορία προβάλλει ιδέες. Οι αντιθετικές δημηγορίες, καθώς αντιπαραθέτουν τις ιδέες τις πλησιάσου από πιο κοντά και ερευνούν όλες εξαντλητικά όλες τις απόψεις που παρουσιάζει μία κρίσιμη κατάσταση.

Χρησιμοποιώντας ο Θουκυδίδης τις δημηγορίες ακολούθησε την εποχή του σε μία τάση πολύ γενική: ο «αγών λόγων» έχει τη θέση του σχεδόν παντού. Τον χρησιμοποιούσαν σε όλα τα είδη της γραμματείας, από την ιστορία του Ηροδότου μέχρι την κωμωδία και την τραγωδία[2]. Αυτή η τεχνική της αντιλογίας είναι χαρακτηριστική της εποχής των σοφιστών και διακωμωδείται ευφυέστατα από τον Αριστοφάνη[3] στις Νεφέλες[4]. Τη μέθοδο αυτή θα πρέπει να την ανιχνεύσουμε στο έργο του Πρωταγόρα. Όπως γράφει ο Διογένης ο Λαέρτιος «…καὶ πρῶτοςἔφη δύο λόγους εἶναιπερὶπαντὸς πράγματος ἀντικείμενουςἀλλήλοις»[5]. Η έκφραση διττοὶ λόγοι είναι διαφωτιστική ως προς τη βασική αρχή μιας τέτοιας μεθόδου[6].

[1] Θουκυδίδης, Ἱστορίαι, A 22. 1

[2]Romilly 1988: 179-180

[3]Αριστοφάνης, Νεφέλαι, στ. 879-1104

[4]Hornblower 2003: 112

[5] Διογένης ο Λαέρτιος, Βίοι Φιλοσόφων, 9, 51

[6]Romilly 1988: 181

…..κατεβαστε όλο το άρθρο σε μορφή .pdf εδώ

παρουσίαση του βιβλίου του Νεκτάριου Μπέση “η Ορχήστρα του Δάσους”

Οι εκδόσεις και ο πολυχώρος 24γράμματα σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου του Νεκτάριου Μπέση “η Ορχήστρα του Δάσους” στον πολυχώρο 24γράμματα, Λεωφόρος Πεντέλης 77, Χαλάνδρι, στον 1ο όροφο του εμπ. κέντρου Ερμείον

Σάββατο 10/3/ 18, ώρα 17:00

Παρουσίαση του Βιβλίου του Νεκτάριου Μπέση “Ορχήστρα του Δάσους” Παρουσιάζουν Στάθης Κεφαλούρος, (ποιητής, εκδότης
του «Ποιητές χωρίς ποιήματα») και ο Τόλης Ελεφάντης

εισοδος ελεύθερη
τηλ 210 612 70 75 www.24grammata.com

http://www.24grammata.com/?p=53759

προσκληση ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ

ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΗΣ ΡΟΖΑΣ ΦΥΤΙΖΑ

Ο Πολυχώρος Πολιτισμού 24γράμματα

σας προσκαλεί στα εγκαίνια της

ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

ΤΗΣ ΡΟΖΑΣ ΦΥΤΙΖΑ

το Σάββατο 10 Μαρτίου 2018, ώρα 21:00

Διάρκεια έκθεσης: 3 Μαρτίου – 18 Μαρτίου 2018

Ώρες Λειτουργίας: όλες τις ημέρες 10 – 13:30 και 18:00 – 21:00

Πληροφορίες: 210 612 70 74, www.24grammata.com

Διεύθυνση: Χαλάνδρι, Πεντέλης 77, 1ος όροφος, εμπορικό κέντρο Ερμείον

Παρουσίαση του βιβλίου “Ο χαμός του Γιώργη και άλλες ιστορίες” του Αλέξανδρου Τσαγκαρέλλη

παρουσίαση βιβλίου Τσαγκαρέλλη, πολυχωρος 24γράμματα Χαλάνδρι

 

ευχαριστούμε όλους όσοι μας τιμησαν με την παρουσία τους στον πολυχώρο πολιτισμού 24γράμματα στο Χαλάνδρι
στην παρουσίαση του βιβλίου

“Ο χαμός του Γιώργη και άλλες ιστορίες”
του Αλέξανδρου Τσαγκαρέλλη

Σάββατο, 3 Μαρτίου 2018, ώρα: 18:30

μίλησαν για το έργο του Αλέξανδου Τσαγκαρέλλη
Ο Τάσος Λέρτας, σκηνοθέτης – συγγραφέας, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών
και η Μαρία Κανελλάκη, συγγραφέας

Οι φωτογραφίες είναι του Μανόλη Δημελλά

 

Ο πολυχώρος πολιτισμού 24γράμματα σας προσκαλεί στην παρουσίαση του βιβλίου

“Ο χαμός του Γιώργη και άλλες ιστορίες”
του Αλέξανδρου Τσαγκαρέλλη

Σάββατο, 3 Μαρτίου 2018, ώρα: 18:30

Θα μιλήσουν για το έργο του Αλέξανδου Τσαγκαρέλλη
Ο Τάσος Λέρτας, σκηνοθέτης – συγγραφέας, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών
και η Μαρία Κανελλάκη, συγγραφέας

είσοδος ελεύθερη

24γράμματα Πολυχώρος Πολιτισμού – Χαλάνδρι, Λεωφόρος Πεντέλης 77 – 79, Εμπορικό κεντρο ΕΡΜΕΙΟΝ, 210 612 70 74, www.24grammata.com

stand up comedy στο ΧΑΛΑΝΔΡΙ 17/3/ 2018

stand up comedy στο ΧΑΛΑΝΔΡΙ 17/3/ 2018
ο πολυχώρος πολιτισμού 24γράμματα παρουσιάζει μια ξεκαρδιστική παράσταση του Αριστοτέλη Ρήγα. Την παράσταση θα ανοίξει ο Γιάννης Ρούσσος.
Λεωφ. Πεντέλης 77, Χαλάνδρι, Τ.Κ. 152 33 (Εμπ. Κέντρο Ερμείον, 1ος όροφος)
Τηλ.: +30 210 612 70 74, 6947 82 43 86
Web site: : www. 24grammata.com

stand up comedy στο ΧΑΛΑΝΔΡΙ, Παρασκευή 16/3/ 2018, ώρα 21:00

 

 

 

 

 

 

 

 

stand up comedy στο ΧΑΛΑΝΔΡΙ, Παρασκευή 16/3/ 2018, ώρα 21:00
ο πολυχώρος πολιτισμού 24γράμματα παρουσιάζει την ξεκαρδιστική παράσταση “μάχες με νεράιδες” είναι η σόλο standup comedy παράτασταση του Στέλιου Ανατολίτη, την παράσταση θα ανοιξει ο Χάρης Νταρζάνος.
Λεωφ. Πεντέλης 77, Χαλάνδρι, Τ.Κ. 152 33 (Εμπ. Κέντρο Ερμείον, 1ος όροφος)
Τηλ.: +30 210 612 70 74, 6947 82 43 86
Web site: : www. 24grammata.com

24γράμματα Πολυχώρος Πολιτισμού στο Χαλάνδρι

ΕΝΑΣ ΟΛΟΚΑΙΝΟΥΡΙΟΣ ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ

με την εγγύηση των εκδόσεων 24γράμματα και του ηλ.περιοδικού 24grammata.com και την συνεργασία των επιχειρήσεων art and science gallery.com καθώς και του dyslexia shop.gr

 

 

 

 

Πρόγραμμα εκδηλώσεων

1. Παρασκευή 2/3/18 – 17/3/18

εικαστική έκθεση της ζωγράφου Ρόζας Φύτιζα (επίσημα εγκαίνια 10 / 3/ 18, ώρα: 21:30)

2. Σάββατο 3/3/ 18, ώρα 18:30

Παρουσίαση του Βιβλίου του Αλ. Τσαγκαρέλλη “ο χαμός του Γιώργη και άλλες ιστορίες” συμμετέχουν: Τάσος Λέρτας, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών / Μαρία Κανελλάκη, συγγραφέας

3. Κυριακή 4/3/18, ώρα 12:οο

Θεατρική παράσταση για παιδιά (ηλικία 3-10 χρόνων)

‘’Ο Όλιβερ και οι φανταστικοί του φίλοι’’
από τη θεατρική ομάδα τρελοπατούσες

3. Σάββατο 10/3/ 18, ώρα 17:00

Παρουσίαση του Βιβλίου του Νεκτάριου Μπέση “Ορχήστρα του Δάσους” Παρουσιάζουν Στάθης Κεφαλούρος, (ποιητής, εκδότης
του «Ποιητές χωρίς ποιήματα») και ο Τόλης Ελεφάντης

4. Σάββατο 10/3/ 18, ώρα 21:00

Τα επίσημα της εικαστική έκθεση της ζωγράφου Ρόζας Φύτιζα

5. Κυριακή 11/3/18, ώρα 12:οο

Θεατρική παράσταση για παιδιά (ηλικία 3-10 χρόνων)

‘’Ο Όλιβερ και οι φανταστικοί του φίλοι’’
από τη θεατρική ομάδα τρελοπατούσες

ένα μοναδικό καλλιτεχνικό στέκι στο Χαλάνδρι.
Εκδοτικός οίκος
Γκαλερί
Θεατρική σκηνή 150 ατόμων
Μουσική σκηνή – μπουάτ
Παρουσιάσεις βιβλίων
Dyslexia shop
Αrt shop
Εξειδικευμένη κινηματογραφική λέσχη
Εργαστήρια για παιδιά
Θέατρο σκιών
Θεατρικά παιχνιδιά
Εκδηλώσεις – παρουσιάσεις – σεμινάρια,
Συνεντεύξεις Τύπου
Εταιρικές παρουσιάσεις
Παιδική σκηνή, παιδικά εφηβικά πάρτι.
Αίθουσα εκδηλώσεων

Ο ΧΩΡΟΣ ΔΙΑΤΙΘΕΤΑΙ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ (κάντε το χώρο μας χώρο σας)

ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΣΚΗΝΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

 

  • Ο ΧΩΡΟΣ ΔΙΑΤΙΘΕΤΑΙ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ (κάντε το χώρο μας χώρο σας)

ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΣΚΗΝΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Διευθύνση/ Κεντρική Διάθεση:
Λεωφ. Πεντέλης 77, Χαλάνδρι, Τ.Κ. 152 33 (Εμπ. Κέντρο Ερμείον, 1ος όροφος)
Τηλ.: +30 210 612 70 74, +30 210 600 87 50,

Email: [email protected]
Web site: : www. 24grammata.com
e-shop: www. 24grammata.com
βρείτε μας στο facebook

 

Πάρκινγκ

Άνετο και δωρεαν πάρκινγκ όπισθεν του εμπορικού κέντρου

Στάση Φαρίντα (500 μέτρα από πλατεία Δούρου)

Λεωφορεία:

460 από στάση μετρό Χαλάνδρι

447 Χαλάνδρι – Ανω Βριλήσσια

Προοαστιακός:

500 μέτρα από στάση Πεντέλης, κατεύθυνση προς Χαλάνδρι

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΧΑΡΤΗ

μόνιμη σκηνή παιδικού θεάτρου / 24γράμματα Πολυχώρος Πολιτισμού στο Χαλάνδρι

ΚΥΡΙΑΚΗ 4 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018, ΩΡΑ: 12:00
θεατρική παράσταση για παιδιά (ηλικία 3-10 χρόνων)

‘’Ο Όλιβερ και οι φανταστικοί του φίλοι’’
από τη θεατρική ομάδα τρελοπατούσες

μια καταπληκτική ιστορία για τους φανταστικούς φίλους των παιδιων, ένα μικρό κλεφτοκοίταγμα στον ατελείωτο κόσμο των ονείρων τους, ένα τρυφερό χάδι για να κρατηθούν οι ισορροπίες ανάμεσα στη φαντασία και την πραγματικότητα.
Βοηθάμε τους μικρούς μας φίλους να αγάπησουν το Θέατρο και να ξεδιαλύνουν τα ατελείωτα “γιατί” τους

 

 

 

ΛΕΩΦ. ΠΕΝΤΕΛΗΣ 77, ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΜΕΙΟΝ, ΤΗΛ 210 612 70 74 (κρατήστε έγκαιρα θεσεις)

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΧΑΡΤΗ