γράφει ο Γιώργος Ρακκάς Άρδην τ. 52
H στροφή προς το παρελθόν, με σκοπό την αναζήτηση εναλλακτικών ως προς τα κυρίαρχα προτύπων και αξιών, αποτελεί μια από τις εκφράσεις της ευρύτερης ανάγκης όλων των λαών να ανανοηματοδοτήσουν τις ελπίδες και τις προσδοκίες τους. Αυτή την τάση την συναντάμε και στην Ελλάδα και έχει πάρει δυο κύριες κατευθύνσεις. Την στροφή προς την ορθοδοξία και την στροφή προς την Αρχαία Ελλάδα.
Στο πλαίσιο της δεύτερης τάσης, συμπεριλαμβάνεται και μια φονταμενταλιστική τάση, η οποία καταλήγει σε αρχαιοπληξία, μιας και προπαγανδίζει μια μονοσήμαντη σχέση με το παρελθόν. Σύμφωνα μ’ αυτή, το μεγαλείο του αρχαίου θα πρέπει να το αναπαράγουμε σε όλες του τις διαστάσεις, δίχως να το προσαρμόσουμε στους σύγχρονους όρους. H δε παρέκκλιση από την αρχαιότητα ευθύνεται εξ ολοκλήρου για τα δεινά του ελληνικού έθνους αλλά και ολόκληρου του κόσμου.
Όπως είναι επόμενο, εμμονές τέτοιου τύπου καθιστούν αυτό το χώρο πρόσφορο για την ανάπτυξη ρατσιστικών και ολοκληρωτικών αντιλήψεων. Γι’ αυτό, στα έντυπα του μπορεί κανείς να συναντήσει τέτοιες απόψεις σε κάθε δυνατή τους εκδοχή: Από απολογίες του ναζισμού, λογιών-λογιών φυλετιστικές και αντιδημοκρατικές αντιλήψεις που προτάσσουν την επιστροφή σε μια ελληνική φυλετική αριστοκρατία, υπερσυνωμοσιολογικές τοποθετήσεις που αποκαλύπτουν παντού τον εβραιo-μασωνικό δάκτυλο, μέχρι ουφo-λόγους μεσσιανιστές που διακηρύττουν την εξωγήινη καταγωγή των Ελλήνων και υποστηρίζουν ότι σύντομα οι εξωγήινοι αδερφοί μας θα αποκαταστήσουν τον πάλαι ποτέ κραταιό ελληνικό οικουμενικό πολιτισμό.
Πολλοί προσεγγίζουν αυτόν τον χώρο με θυμηδία. Τον θεωρούν περιθωριακό, ανίκανο να κινητοποιήσει έστω και μια μειοψηφία. Όντως, μέχρι πριν από λίγα χρόνια, έτσι είχαν τα πράγματα. τα έντυπά του κυκλοφορούσαν σε μερικές εκατοντάδες αντίτυπα, ενώ η συζήτηση που διεξήγαγε αφορούσε μια χούφτα αφοσιωμένων οπαδών. Σήμερα, όμως, τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Το κοινό διευρύνθηκε, τα έντυπα πλήθυναν, βελτιώθηκαν αισθητικά και κυκλοφορούν σε χιλιάδες αντίτυπα. Η τηλέοραση έχει το δικό της —μεγάλο πλέον— μερίδιο, μέσω των αντίστοιχων εκπομπών, που συνεχώς πληθαίνουν, στην διακίνηση των συγκεκριμένων αντιλήψεων. Πλέον, πρόκειται για ένα μαζικό φαινόμενο που καταλαμβάνει την δική του θέση στα πλαίσια της λαϊκής ιδεολογίας.
Ένα από τα στοιχεία που βοήθησαν την αρχαιοπληξία να πραγματοποιήσει αυτή την υπέρβαση αφορά την ικανότητά της να ενσωματώνει στοιχεία της μαζικής ιδεολογίας στην αφήγησή της, έτσι ώστε να παρουσιάζεται διαρκώς επίκαιρη. Από πρώτη άποψη κάτι τέτοιο φαίνεται παράδοξο για μια αντίληψη που προσκολλάται απόλυτα στο παρελθόν. Όμως η αρχαιοπληξία προέβη σ’ έναν ιδιότυπο εκσυγχρονισμό. Συνδέθηκε με τα πιο σύγχρονα ρεύματα της παγκόσμιας, μαζικής ιδεολογίας: την φιλολογία του «ανεξήγητου», τον μεσσιανισμό που διαπερνά τις σύγχρονες προσδοκίες για την ικανότητα της τεχνολογίας να μεταβάλλει εξ ολοκλήρου τον άνθρωπο και τους όρους διαβίωσής του, τις πιο σύγχρονες εκδοχές της συνωμοσιολογίας, δίχως όμως να μεταβάλει τη θεμελιακή της σχέση με το παρελθόν. Αυτή, διασώζεται με το να επινοηθεί μια νέα εικόνα του παρελθόντος, που καταργεί τον ρου της ιστορίας και της ανθρώπινης εξέλιξης ενσωματώνοντας όλα τα σύγχρονα στοιχεία στο εσωτερικό της.
Στη συνέχεια, θα προσπαθήσουμε να περιγράψουμε την πορεία αυτής της υπέρβασης, και τη μετεξέλιξη από μια ιδεολογία που διακηρύττει την «επιστροφή στις ρίζες», -και εξέφραζε μια πραγματική κοινωνική ανάγκη στους δύσκολους καιρούς που περνάμε-, σ’ ένα, ψευδοθεολογικό, μεσσιανικό παραλήρημα που έχει καταλάβει και τους τηλεοπτικούς μας δέκτες. Η καταγωγή των ΕλλήνωνΣύμφωνα με αυτή τη διαστροφή της ελληνικότητας, το ελληνικό έθνος είναι ανώτερο από κάθε άλλο στον πλανήτη, μιας και αυτό αποτέλεσε αποκλειστικά την κινητήριο δύναμη του πανανθρώπινου πολιτισμού. Οι Έλληνες δημιούργησαν τον πρώτο πολιτισμό στην ιστορία της ανθρωπότητας, εδώ, στον ελληνικό χώρο, και από εδώ πυροδότησαν την παγκόσμια πολιτιστική άνθηση της ανθρωπότητας αποικίζοντας όλες τις ηπείρους – την Ευρώπη, την Ασία, ακόμα και την…Αμερική.
Για την επαλήθευση αυτών των αντιλήψεων, επιστρατεύονται επιχειρήματα από την ανθρωπολογία, την αρχαιολογία, την γλωσσολογία αλλά και την ερμηνεία των αρχαίων κειμένων και ιδιαίτερα της ελληνικής μυθολογίας.
Σε ό,τι αφορά την αρχαιολογία, κατά καιρούς παρουσιάζονται διάφορες έρευνες και ευρήματα που θεμελιώνουν την άποψη περί της αυτοχθονίας των Ελλήνων, αλλά και αντιστρέφουν τις απόψεις περί Ινδοευρωπαϊσμού και Αρίων, προβάλλοντας τον ελληνικό χώρο ως χώρο ανθρωπογένεσης και διάχυσης αυτών των φύλων σε όλο το πεδίο της ιστορικής τους δραστηριότητας. Σ’ αυτή την προσπάθεια έχουν συμβάλλει ιδιαίτερα οι απόψεις του αρχαιολόγου Άρη Πουλιανού για τον (αρχ) άνθρωπο των Πετραλώνων.
Σύμφωνα με αυτές1 ο ελληνικός λαός είναι λαός αυτόχθων. Δήθεν ευρήματα από ανασκαφές αποδεικνύουν την συνεχή ανθρώπινη παρουσία στον ελληνικό χώρο, μέχρι και 12.000.000 χρόνια πριν (!), ανεξάρτητα από τις γεωγραφικές τροποποιήσεις που αυτός υπέστη με την πάροδο των χιλιετιών. Εκείνη την εποχή, εμφανίζεται για πρώτη φορά ο «Όρθιος Άνθρωπος», σε όλο το μήκος και το πλάτος του σημερινού Αιγαίου πελάγους, από την Τρίλλια Χαλκιδικής, την Μυτιλήνη, μέχρι και την Κρήτη. Ο άνθρωπος αυτός μπορεί να έχει πρωτόγονα χαρακτηριστικά και γνωρίσματα, αλλά για τον κ. Πουλιανό αυτός ο αρχάνθρωπος έχει ήδη αναπτύξει χαρακτηριστικά Homo Sapiens. Έχει έναρθρο λόγο, έχει οργανώσει την κοινωνική του ζωή, έχει αναπτύξει ορισμένους νόμους αλλά και διάφορα εργαλεία, όπλα.
Έπειτα από εκατομμύρια χρόνια συνεχούς παρουσίας και εξέλιξης στον ελληνικό χώρο, φτάνουμε στον αμιγή Homo Sapiens, ο οποίος ζει και κινείται στις ίδιες περιοχές 1.000.000 με 1.500.000 χρόνια πριν. Τότε, εξαιτίας των κλιματικών αλλαγών και της έλευσης των παγετώνων, ο αρχάνθρωπος αυτός αναγκάζεται να καταφύγει στα σπήλαια – όπως αυτό τον Πετραλώνων. Εκεί, όπου παραμένει περίπου για 1.000.000 χρόνια, αναπτύσσει έναν πολύ εξελιγμένο –για την εποχή του– πολιτισμό ο οποίος αργότερα, μετά την έξοδο από τη Σπηλιά, μεταδίδεται σ’ όλη την Ευρασία και αποτελεί τη βάση για οποιοδήποτε μεγάλο πολιτισμό της Μέσης Ανατολής, των Ινδιών και της Κίνας. Αυτή η θεωρία δίνει τη βάση για την ανάπτυξη μια σειρά θέσεων γύρω από τη σημασία του Ελληνικού Έθνους και πολιτισμού. Αυτές είναι:
α) Η ανθρωπογένεση πραγματοποιήθηκε στον ελληνικό χώρο και όχι στην Ασία ή την Αφρική. Επομένως η Ελλάδα αποτελεί το λίκνο της Ανθρωπότητας.
β) Η περίοδος της ανθρωπογένεσης μετατίθεται αρκετά εκατομμύρια χρόνια πίσω, προς τα βάθη της προϊστορίας, έτσι ώστε η διαρκής παρουσία του Έλληνα αρχανθρώπου στον ελληνικό χώρο να του δίνει τη δυνατότητα να εξελίξει τον πολιτισμό του από πολύ παλαιά. Η πάροδος εκατομμυρίων χρόνων του έδωσε τη δυνατότητα να φτάσει σ’ ένα πολιτιστικό και τεχνολογικό επίπεδο τέτοιο ώστε να του επιτρέψει να εξερευνήσει όλον τον πλανήτη και να εποικίσει πολλές περιοχές της Γης.
γ) Ο αποικισμός αυτός έθεσε τις βάσεις για την πολιτιστική ανάπτυξη όλων των υπόλοιπων πολιτισμών της αρχαιότητας και επομένως αποκλειστικός υπεύθυνος για την εξέλιξη του ανθρώπινου πολιτισμού και την εμφάνιση όλων των μεγάλων πολιτισμών του μακρινού παρελθόντος είναι το Ελληνικό Έθνος.
Με τη βοήθεια της «αρχαιολογίας» και της «γλωσσολογίας», το πεδίο της δραστηριότητας του Έλληνα προϊστορικού ανθρώπου διευρύνεται συνεχώς, ώσπου να καλύψει όλον τον πλανήτη. Σ’ αυτήν την προσπάθεια επιστρατεύονται και στοιχεία από την Ελληνική Μυθολογία, με την ανάλογη χρονολογική τροποποίηση. Πλέον, «ατράνταχτες» αποδείξεις επιβεβαιώνουν την στενή συγγένεια των πολιτισμών της Λατινικής Αμερικής, του Ινδικού και του Ειρηνικού Ωκεανού με τον Ελληνικό. Εν τέλει, ο προϊστορικός ελληνικός πολιτισμός αναδεικνύεται σε παγκόσμιο, οικουμενικό πολιτισμό. Επιπλέον, αναβαθμίζονται και τα τεχνικά επιτεύγματα του πολιτισμού αυτού. Η έννοια της εξέλιξης σταδιακά διευρύνεται, ξεπερνώντας τα ιστορικά πλαίσια στα οποία τίθεται. Εξ άλλου, η ποντοπόρος δραστηριότητα απαιτεί εξέλιξη της ναυσιπλοΐας. Με τη σειρά της η ναυσιπλοΐα απαιτεί μια σειρά ειδικών γνώσεων αστρολογίας για τον προσανατολισμό αλλά και ένα ορισμένο επίπεδο τεχνικής ώστε να καταστεί δυνατή η επεξεργασία των υλικών για την κατασκευή των σκαφών. Όλες αυτές οι προϋποθέσεις συγκλίνουν ολοένα και περισσότερο στο συμπέρασμα ότι ο προϊστορικός πολιτισμός των Ελλήνων ήταν ιδιαίτερα εξελιγμένος, σε επίπεδο που δεν είχε προσεγγιστεί από κανέναν άλλο πολιτισμό της αρχαιότητας.
Αυτή η προϊστορία αφορά μια μακρά εποχή μέχρι το 9.000 π.Χ., όταν, ξαφνικά, ένας τεράστιος κατακλυσμός έρχεται να θέσει τέλος σ’ αυτή την ξέφρενη εξελικτική πορεία. Έπειτα από αυτόν τον κατακλυσμό, ο προϊστορικός Έλληνας εξαφανίζεται και το έθνος πλέον μπαίνει στην αρχαιότητα. Βέβαια πολλά στοιχεία, ενδείξεις, όπως και ένα σημαντικό μέρος των τεχνικών και των θεωρητικών γνώσεων του προϊστορικού Έλληνα, διασώζονται και περνάνε αυτούσια στον Αρχαίο Ελληνικό Πολιτισμό. Βαθμιαία, μέσα από την πρόσθεση και άλλων, επιμέρους στοιχείων, η εικόνα του προϊστορικού Έλληνα εκσυγχρονίζεται, μέχρι να φτάσει να ταυτιστεί με την εικόνα ενός σύγχρονου ανθρώπου.
Το επόμενο και τελευταίο στάδιο που διήνυσε η αρχαιοπληξία μέχρι να καταλήξει στην «ουφολογία», αφορά αυτή ακριβώς την μετεξέλιξη του προϊστορικού και του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού σ’ έναν υπερσύγχρονο πολιτισμό που ξεπερνά ακόμα και το επίπεδο που έχει κατακτήσει ο δυτικός πολιτισμός στις μέρες μας.
Για να μπορέσει, φυσικά, να επιτευχθεί ο εκσυγχρονισμός των θεωριών αυτών, μέχρι να καταργήσουν την κυρίαρχη εξελικτική θεωρία και να ανασκευάσουν το παρελθόν με τους όρους του παρόντος, χρειαζόταν μια ολοκληρωτική ανανέωση όσον αφορά τα εργαλεία που επιστρατεύονται για να επαληθεύσουν αυτές τις θεωρίες. Η αρχαιολογία και η γλωσσολογία, όπως και η επίκληση άλλων επιστημονικών κλάδων, δεν επαρκούν πλέον, μιας και το ζητούμενο ξεφεύγει από την άποψη όλων των επιστημών για την εξέλιξη της ανθρωπότητας μέσα στην ιστορία. Γι’ αυτό και οι πιο πρόσφατες πηγές των αντιλήψεων αυτών δεν έχουν να κάνουν με το χρόνο, την ιστορία και την εξέλιξη, ικανοποιούνται από την μυθολογία αλλά και την…επιστημονική φαντασία.
Στο επίκεντρο αυτής της νέας εκδοχής δεν βρίσκεται πια η αυτοχθονία, ο λίθινος πολιτισμός της Χαλκιδικής και οι εξερευνήσεις-αποικισμοί των Ελλήνων, αλλά τα ασύγκριτα τεχνολογικά επιτεύγματα που κατέκτησε σε ανύποπτο χρόνο ο αρχαίος ή προϊστορικός ελληνικός πολιτισμός και που του επέτρεπαν να αναπτύξει …υπερόπλα λέηζερ, αεροπλάνα, υποβρύχια, ακόμα και διαστημόπλοια μιας και, στην πιο ευφάνταστη εκδοχή αυτών των θεωριών, οι Έλληνες –όντας ανήσυχα πνεύματα– δεν περιόρισαν τις αναζητήσεις τους σε αυτό τον πλανήτη αλλά επεκτάθηκαν και σε άλλους πλανήτες και ηλιακά συστήματα του γαλαξία. Και φυσικά, αυτός ο πολιτισμός –όντας σε τέτοιο τεχνικό και πνευματικό επίπεδο– δεν θα μπορούσε να εξαφανιστεί από έναν κατακλυσμό ή από οποιαδήποτε άλλη φυσική καταστροφή. Μόνο μια άλλη δύναμη, ισότιμη τεχνολογικά και πνευματικά, θα μπορούσε να αναγκάσει αυτόν τον πολιτισμό σε εξαφάνιση. Και σύμφωνα μ’ αυτή την θεωρία, κάπως έτσι είχαν τα πράγματα, μιας και ο «κατακλυσμός» τώρα υποκαθίσταται από έναν ασύλληπτο πυρηνικό πόλεμο, ο οποίος πραγματοποιήθηκε στα βάθη της προϊστορίας και δεν άφησε τίποτε όρθιο στον πλανήτη.
Μέσα στα πλαίσια αυτής της στροφής, καταγράφονται και άλλες αλλαγές ως προς τους στόχους και τους προσανατολισμούς της αρχαιοπληξίας. Αυτή, τώρα, σταματά να θαυμάζει το παρελθόν και στρέφεται προς τον μεσσιανισμό και μάλιστα προς έναν τεχνολογικό μεσσιανισμό που ενσωματώνει στην αφήγησή του τις πιο προωθημένες προσδοκίες της σύγχρονης τεχνοεπιστήμης. Ταυτόχρονα ξεφεύγει από τον βιολογικό και τον πολιτιστικό ρατσισμό, που υπόβοσκε πίσω από τα επιχειρήματα περί του ελληνισμού ως ηγέτη και γεννήτορα της ανθρωπότητας, και αναπτύσσει ολοένα και περισσότερο μεταφυσικές αντιλήψεις, που καταλήγουν εν τέλει σ’ ένα ψευδοθρησκευτικό παραλήρημα.
Το ελληνικό έθνος δεν είναι πια μόνον ο ηγέτης ή ο πρωτοπόρος της διαδρομής της ανθρωπότητας στη Γη. Ο ελληνισμός –είτε ως ένας γήινος, οικουμενικός και ανώτερος πολιτιστικά και τεχνολογικά από σήμερα, πολιτισμός, είτε ως εξωγήινος αποικιστής– είναι η αφετηρία, η αρχή, δημιουργός του είδους και μοναδικός υπεύθυνος για την εποποιία του στον πλανήτη. Ακόμα περισσότερο, ο προϊστορικός Έλληνας κινούνταν πέρα από τους νόμους της φύσης, ενώ διέθετε μια εκπολιτιστική δύναμη και μια ορμή εξερεύνησης και αναζήτησης που ξεπερνούσε κάθε σύνορο, ακόμα και το υπέρτατο σύνορο του διαστήματος. Εν τέλει ο προϊστορικός παγκόσμιος Ελληνισμός είναι ένας συλλογικός θεός, διαθέτοντας όλες τις ιδιότητες που προκύπτουν από αυτή την ανώτατη υπόστασή του: είναι παντοδύναμος, νικάει τον θάνατο και ελέγχει με τον νου του τις δυνάμεις ολόκληρου του σύμπαντος2 .
Και φυσικά, αυτή η νέα ψευτοθρησκεία έχει και την κιβωτό της. Ο δεδηλωμένος σκοπός των κινήσεων που αναφέρονται σ’ αυτές τις απόψεις είναι η κοινοποίηση της μυστικής συμφωνίας που συνήψε ο προϊστορικός ελληνικός πολιτισμός αυτός με τους Νεοέλληνες, για τη διάσωση του έθνους αλλά και ολόκληρης της ανθρωπότητας από τις σκοτεινές δυνάμεις που την εξουσιάζουν απειλώντας την με αφανισμό. Σύμφωνα με αυτήν την συμφωνία, λοιπόν, πολύ γρήγορα, σε καθορισμένη ημερομηνία που συνάγεται από την αποκρυπτογράφηση διάφορων αρχαίων κειμένων, οι δυνάμεις αυτές θα επιστρέψουν ή θα αναγεννηθούν για να αποδώσουν στους Έλληνες την πραγματική τους θέση στον πλανήτη. Αίφνης, το ελληνικό DNA θα ενεργοποιηθεί στους απογόνους των Ελλήνων αποικιστών του πλανήτη και ο λαός μας θα προσεγγίσει τα 100.000.000. Οι γνώσεις, η τεχνολογία και η δύναμη που θα μας αποδοθεί θα είναι υπέρμετρη κι έτσι θα εγκαθιδρυθεί στον πλανήτη μας η αιώνια ελληνική κυριαρχία. Η μυθολογία της συχνής εμφάνισης των UFO (ΑΤΙΑ) στον ελληνικό χώρο, μάλιστα, αποτελεί την αδιάσειστη απόδειξη της ύπαρξης αυτού του πολιτισμού αλλά και συνιστά ένα σημάδι που υπενθυμίζει την ισχύ της συμφωνίας ανάμεσα στους Έλληνες και τους εξωγήινους προγόνους.
Οι εκλεκτικές συγγένειες Αυτές οι ακροβατικές ιδεολογικές συνθέσεις, που προσιδιάζουν περισσότερο σ’ ένα κακογραμμένο μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας, δεν είναι πρωτότυπες. Προς τα τέλη του 20ου αιώνα, πολλές τάσεις της άκρας δεξιάς στην Ευρώπη και τις Η.Π.Α. έχουν διατυπώσει παρόμοιες ιδέες. Πολλές μάλιστα από τις αναφορές μέσα σε μεταφυσικούς, αποκρυφιστικούς και μυστικιστικούς μύθους της άκρας δεξιάς, στην Ευρώπη και στις Η.Π.Α., αναπαράγονται αυτούσιες και στην ελληνική εκδοχή των θεωριών αυτών.
Μπορούμε, ενδεικτικά, να αναφερθούμε στους Αυστριακούς Νόρμπερτ Γιούργκεν-Ρατχόφερ και Ραλφ Ετλ και στους μύθους που ανέπτυξαν στις αρχές της δεκαετίας του 1990, περί των ναζιστικών ΑΤΙΑ και της εξωγήινης καταγωγής των Γερμανών από το ηλιακό σύστημα του Αλδεβαράν. Σύμφωνα μ’ αυτούς3 , η εξωγήινη καταγωγή των Γερμανών ήταν γνωστή τόσο σε μυστικιστικές και αποκρυφιστικές οργανώσεις της Γερμανικής Άκρας Δεξιάς (όπως η Εταιρεία της Θούλης) του 1910, όσο και στο Γ’ Ράιχ. Μάλιστα, σύμφωνα πάντα με τους συγγραφείς, στελέχη του Εθνικοσοσιαλιστικού καθεστώτος κατασκεύασαν, μέσω τηλεπαθητικής διαγαλαξιακής επικοινωνίας με τους «Γερμανούς του Αλδεβαράν», ιπτάμενους δίσκους για λογαριασμό του Γερμανικού Στρατού. Μέσω αυτών, λίγο πριν την ήττα των Γερμανών στον Β’ ΠΠ, οι ναζί έστειλαν μια αποστολή στον Αλδεβαράν για να ζητήσουν βοήθεια από τους εξωγήινους αδερφούς τους. Αυτή η διαγαλαξιακή βοήθεια, που θα έχει τη μορφή μιας τεράστιας στρατιωτικής εκστρατείας για την επανασύσταση του Γερμανικού Ράιχ και την τελική νίκη των ναζί, αναμένεται να έλθει στον πλανήτη μας κάπου μεταξύ του 1992 και του 2005. Όπως και στην ελληνική εκδοχή, τα αδιάσειστα στοιχεία που επαληθεύουν αυτή την ιστορία είναι οι συχνές εμφανίσεις ΑΤΙΑ στις Η.Π.Α. και την Ευρώπη, τα οποία δεν συνιστούν τίποτε άλλο πέρα από τα… αναγνωριστικά αεροσκάφη που συνοδεύουν τη μεγάλη εκστρατεία.
Παρόμοιες απόψεις εκφράζει και ο Γερμανός συνωμοσιολόγος Γιαν βαν Χέσλινγκ κατά τα μέσα της δεκαετίας του 1990. Ο Χέσλινγκ υποστηρίζει ότι η προσπάθεια των Ναζί να επιβάλουν στον πλανήτη την κυριαρχία τους, προκειμένου να συμβάλουν στην έλευση του νέου «Άριου ανθρώπου», αποτελούσε στην πραγματικότητα ένα ευρύτερο σχέδιο των προηγμένων εξωγήινων του Αλδεβαράν για τη διάσωση του πλανήτη από τις «κατώτερες, αναμεμιγμένες φυλές». Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι υπάρχει και αγγλοσαξονική συμμετοχή στην επεξεργασία αυτών των μύθων. Ο παλαίμαχος Αμερικάνος συνωμοσιολόγος Τζιμ Κιθ, υποστήριζε σ’ ένα βιβλίο στα 1994, ότι Γερμανοί επιστήμονες και βιομήχανοι, οι οποίοι διέπρεψαν στις Η.Π.Α. μετά τη λήξη του Β’ ΠΠ, έχουν εγκαταστήσει ήδη μυστικές βάσεις στον Άρη, προκειμένου να εκκενώσουν σύντομα τη μολυσμένη και κορεσμένη από τον υπερπληθυσμό Γη. Σύμφωνα με τον Κιθ, το σχέδιο αυτό αποτελεί τη συνέχιση της πολιτικής απόκτησης ζωτικού χώρου (Lebensraum) από τους Ναζί στο Διάστημα. Πρέπει να ανησυχούμε;Σε πολλούς, οι θεωρίες αυτές φαίνονται αστείες, καθόλου σοβαρές – και γι’ αυτό ακίνδυνες. Η δημοτικότητα των απόψεων αυτών, όμως, συνηγορεί προς το αντίθετο. Στο βαθμό που το ελληνικό αναγνωστικό κοινό και οι τηλεθεατές αποδέχονται ή τουλάχιστο προσεγγίζουν ευνοϊκά τις απόψεις αυτού του χώρου, ουδεμία σημασία έχει εάν αυτές δεν πληρούν τα γενικά, αφηρημένα κριτήρια της εγκυρότητας και της σοβαρότητας. Είτε το θέλουμε, είτε όχι, οι φορείς αυτών των απόψεων είναι σχετικά δημοφιλείς και απολαμβάνουν ένα επίπεδο αναγνωρισιμότητας που θα ζήλευαν, για παράδειγμα, όλα τα μικρά κόμματα και οι κινήσεις του αντίποδα του πολιτικού φάσματος. Τούτο δεν σημαίνει πως ηγεμονεύουν, όμως σαφέστατα μπορούν να επηρεάσουν μια από τις πτυχές της λαϊκής ιδεολογίας στην χώρα μας. Και δεν πρέπει να μας εφησυχάζει το γεγονός ότι από αυτές τις θεωρίες δεν προκύπτει ξεκάθαρα ένα ακόμα σχέδιο πολιτικής δράσης ή μια ανάγκη για την πολιτική κινητοποίηση των οπαδών τους. Εξ άλλου, είναι γνωστό ότι η πολιτική κινητοποίηση απαιτεί πρώτα απ’ όλα έναν υψηλό βαθμό συναισθηματικής ταύτισης των ανθρώπων με την «αφήγηση» στην οποία συμμετέχουν. Και σ’ αυτό το επίπεδο, οι φορείς αυτών των αντιλήψεων σημειώνουν προς το παρόν σημαντικές επιτυχίες.
Σημειώσεις
1.“Λίθινος πολιτισμός αναπτύχθηκε στην Ελλάδα πριν από 12 εκατ. χρόνια”, συνέντευξη του Άρη Πουλιανού στο περιοδικό Δαυλός, τ. 230, Φεβρουάριος 2001, σελ. 14727-14735. 2. Κων. Καρμιράντζος, “Τα τέσσερα μυστικά των Ελλήνων: Κατακλυσμοί – “Θεός”- “Θάνατος”-Λόγος”, περιοδικό Δαυλός, τ.243/Μάρτιος 2002, σελ.15687-15691. 3. Για μια εμπεριστατωμένη ανάλυση και περιγραφή όλων των μυστικιστικών, αποκρυφιστικών, μεταφυσικών και μεσσιανικών ακροδεξιών ιδεών, βλέπε Nicholas Goodrick Clarke, Μαύρος Ήλιος, εκδόσεις Αρχέτυπο. Για την εκτενή παρουσίαση των μύθων των Ρατχόφερ και Ετλ, ιδιαίτερα, βλέπε σελ. 278-335.