24grammata.com / βιβλίο/ φωτογραφία
- Armstrong, N. 2002. Fiction in the Age of Photography: The Legacy of British Realism, Harvard, Harvard University Press. Ρέθυµνο: PR878.R4 A76 2002
- Baker, S. (1993) Picturing the Beast. Animals, Identity and Representation, Urbana and Chicago, University of Illinois Press.
- Barthes, R. 2002. Ο Φωτεινός Θάλαµος, Αθήνα Ράππα. Ρέθυµνο: TR642 .B3713 1984b.[Barthes, R. 1981. Camera Lucida, New York Hill & Wang. Ρέθυµνο: TR642 E3713 1981]
- Barthes, R. 1988. Εικόνα Μουσική – Κείµενο, Αθήνα, Πλέθρον. Ρέθυµνο: PN 37.B29 1988b [“Η ρητορική της εικόνας”, σελ. 4160. 1964. “La rhétorique de l’image, Communications, vol. 4.]// [“Το φωτογραφικό µήνυµα”, σελ. 2540. “Le message photographique”, Communications vol. 1.] [στην ιστοσελίδα του µαθήµατος]
- Batchen, G. 1997 Burning with Desire: The Conception of Photography, Cambridge Massachutets, London, England MIT Press. Ρέθυµνο: TR15 B37 1997.
- Becker, H. S. 1974. Photography and Sociology. Studies in the Anthropology of Visual Communication, 1, 326. [στην ιστοσελίδα του µαθήµατος].
- Benjamin, W. 1978. “Το έργο τέχνης την εποχή της τεχνικής αναπαραγωγικότητάς του”, στο Δοκίµια για την Τέχνη Αθήνα Κάλβος, µεταφ. Δ. Κούρτοβικ. Ρέθυµνο: Ν72 S6 B4 L978b c2. [αγγλικά στην ιστοσελίδα του µαθήµατος]
- Berger, J. 1989. Η Εικόνα και το Βλέµµα, Αθήνα, Οδυσσέας, µεταφ. Ζ. Κονταράτου. Ρέθυµνο: N7430.5W39 1993b.
- Bertelsen, L. K., Gade, R. & Sandbye, M. (επιµ.) 1999. Symbolic Imprints: Essays on Photography and Visual Culture. Aarhus University Press.
- Bolton, R. (ed.) 1992. The Contest of Meaning. Critical Histories of Photography. Cambridge, Massachusetts, London, England MIT Press.
- Bourdieu, P. 1965. Un Art Moyen. Paris, Editions de Minuit.
- Brennen, B. & Hardt, H. (επιµ.) 1999. Picturing the Past: Media, History and Photography. The History of Communication Series, Illinois, University of Illinois Press.
- Brothers, C. 1997. War and Photography. A Cultural History. London Routledge. Ρέθυµνο: TR820 .6 B76 1997
- Burgin, V. (ed.) 1982. Thinking Photography, New York, Palgrave Macmillan.
- Burke, P. 2003. Αυτοψία. Οι Χρήσεις των Εικόνων ως Ιστορικών Μαρτυριών. Αθήνα, Μεταίχµιο.
- Carroll, N. 1996. Theorizing the Moving Image, Cambridge, Cambridge University Press.
- Chaplin, E. 1994. Sociology and Visual Representation, London, New York Routledge.
- Corner, John, (1996) The Art of Record: A Critical Introduction to Documentary. Manchester, Manchester University Press. Ρέθυµνο: PN1995.9.D6 C57 1996.
- Corner, J. (ed.) 1990. Documentary and the mass media London, Edward Arnold.
- Cosgrove, D. & Daniels, S. (1988) The Iconography of Landscape, Cambridge, Cambridge University Press.
- Cosgrove, D. E. (1998) Social Formation and Symbolic Landscape (With a new introduction), The University of Wisconsin Press.
- Crary, Jonathan 1992. Techniques of the Observer: On Vision and Modernity in the Nineteenth Century (October Books), Cambridge Massachussets, London England MIT Press.
- Crary, Jonathan 2001. Suspensions of Perception: Attention, Spectacle and Modern Culture (October Books (Paperback) Cambridge Massachusetts, London – England, MIT Press.
- Crowe, D. 2003. “Objectivity, Photography, and Ethnography”. Cultural Studies Critical Methodologies, 3, 4, 470485.
- Debord, G. 2000. Η Κοινωνία του Θεάµατος, Αθήνα, Διεθνής Βιβλιοθήκη. Ρέθυµνο: HM291.D416 2000.
- Devereaux, L., Hillman, R. (eds) 1995. Fields of Vision. Essays in Film Studies, Visual Anthropology and Photography, Berkeley and Los Angeles, California University of California Press.
- Doy, Gen 2005. Picturing the Self: Changing Views of the Subject in Visual Culture, New York, I.B. Tauris & Co Ltd.
- Edwards, E. 2002 “Material beings: objecthood and ethnographic photographs”, Visual Studies, Vol. 17, No. 1, σελ. 6774. pdf: photographymateriality. [pdf]
- Elkins, J. 2001. The Domain of Images, Cornell University Press.
- Elkins, J. 2003. Visual Studies: A Skeptical Introduction, Λονδίνο, Routledge, Inc. Ρέθυµνο: N72 S6 E45 2003
- Elkins, J. 2007. Photography Theory (Art Seminar), London, Routledge, an imprint of Taylor & Francis Books Ltd.
- Evans, J., Hall, S. (eds.) 1999. Visual Culture: The Reader. London, Thousand Oaks, New Delhi Sage, The Open University.
- Foucault, M. (1989) Επιτήρηση και Τιµωρία. Η Γέννηση της Φυλακής, Αθήνα, Ράππας. Ρέθυµνο: HV8671 .F68 1989b [κυρίως το τρίτο κεφάλαιο του τρίτου µέρους: «Ο Πανοπτισµός», σελ. 259300]
- Flusser, Vilem 1998. Προς µια Φιλοσοφία της Φωτογραφίας Θεσσαλονίκη, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, University Studio Press, µεταφ. Ingo Duennebier,, Η. Παπαιωάννου. Ρέθυµνο: TR 183 F5816 1998.
- Freund, Gisele 1996. Φωτογραφία και Κοινωνία, Αθήνα, ΦΩΤΟγράφος. µεταφ. Εύα Μαυροειδή. Ρέθυµνο:In progress.
- Frizzell, D. 1997. Humphrey Spender’s Humanist Landscapes: Photo Documents, 19321942, New Haven, Connecticut Yale Center for British Art. Ρέθυµνο: ΤR820.5 F73 1997 ΜΗ ΔΑΝ.
- Gamman, L., Marshment, M. (1988) (eds) The Female Gaze: Women as Viewers of Popular Culture, The Women’s Press, London. ΡΕΘΥΜΝΟ: HQ1233.F46 1988.
- Goldberg, V. 1991. The Power of Photography: How Photographs Changed Our Lives. New York, New York University Press.
- Green Lewis, Jenifer 1996. Framing the Victorians. Photography and the Culture of Realism, Ithaca and London, Cornell University Press. Ρέθυµνο: TR L5 G69 1996.
- Groupe µ, Edeline F., JM. Klinkenberg, P. Minguet 1992. Traite du Signe Visuel. Pour une rhétorique de l’image, Paris, Seuil. Ρέθυµνο: P93.5 T73 1992c1.
- Grosz, Elizabeth 1994. Volatile Bodies: Toward a Corporeal Feminism (Theories of Representation and Difference). Ρέθυµνο: HQ1190.G76 1994.
- Hall, S. 1981. “The determination of news photographs”, in S. Cohen, J. Young (eds) The Manufacture of News. Social Problems, Deviance and the Mass Media. Revised Edition, London SageConstable, σελ. 226243.
- Hall, Stuart (ed.) 1997. Representation: Cultural Representations and Signifying Practices. London: Sage. Ρέθυµνο: HM101.R442 2003.
- Hamilton, J. 2001. “Visualizing Critique: montage as a practice of alternative media”, Media History, τόµος 7, τχ. 2, σελ. 159170. pdf:alternativemediavisualcritique
- Harper, D. (2003) “Framing Photographic Ethnography: A Case Study”. Ethnography, 4/2, 241266.
- Hutcheon, Lynda, 1989. A Poetics of Postmodernism, N. York. Ρέθυµνο: PN3503 H83 1988.
- Hutcheon, L. 2002. The Politics of Postmodernism (New Accents), Routledge, an imprint of Taylor & Francis Books Ltd.
- Jackson, P. (1999) Maps of Meaning, London, New York, Routledge.
- Johnston, Patricia A., 2006. Seeing high & low: representing social conflict in American visual culture. Berkeley University of California Press. Ρέθυµνο: N72.S6 S36 2006
- Kracauer, S. 1983 Θεωρία του Κινηµατογράφου, Αθήνα, Κάλβος. Ρέθυµνο:PN 1994.A5K7 1983. [κεφάλαιο πρώτο, Η Φωτογραφία]
- Kracauer, S., Levin, T. Y. 1993. «Photography», Critical Inquiry, Vol. 19, No. 3., σελ. 421436. [αρχείο pdf]
- Kress, G.R., van Leeuwen, T. 1996. Reading Images: The Grammar of Visual Design, London, N.Y. Routledge. Ρέθυµνο: NK1510G76 1996.
- Macdougall, D. 2005. The Corporeal Image: Film, Ethnography, and the Senses, Princeton University Press.
- Machin, D. 2004. “Building the World’s Visual Language: The Increasing Global Importance of Image Banks in Corporate Media”. Visual Communication, 3/3, 316336.
- Manguel, A. 2001. Le Livre d’images (traduit de l’anglais par Christine Le Boeuf Canada Actes Sud/ Lemeac). Ρέθυµνο: Ν7430.5 Μ2714 2001.
- Marien, M. W. 1997. Photography and its Critics. A Cultural History, 18391900, Cambridge, Cambridge University Press.
- Maynard, P. 1983. “The secular icon: Photography and the functions of images”, Journal of Aesthetics and Art Criticism, vol. 42(2), σελ. 155169.
- Mirzoeff, N. 1999. An Introduction to Visual Culture. London, New York Routledge.
- Mirzoeff, N. 2002 [1998]. The Visual Culture Reader. Second Edition London, New York Routledge.
- Mirzoeff, N. 2005. Watching Babylon. The War in Iraq and Global Visual Culture, New York and London Routledge.
- Mirzoeff, N. 2006. “On Visuality”, Journal of Visual Culture, 5(1), σελ. 5379. pdf: Mirzoeff_VC5_1_06.pdf.
- Mitchell, W. J. T. 2005. What Do Pictures Want?: The Lives and Loves of Images, Chicago, University of Chicago Press.
- Mitchell, W. J. T. 1986. Iconology: Image, Text, Ideology, Chicago, The University of Chicago Press.
- Mitchell, W. J. T. 1995. Picture Theory: Essays on Verbal and Visual Representation, University of Chicago Press.
- Mitchell, W.J.T. 1992. The Reconfigured Eye. Visual Truth in the PostPhotographic Era. Cambridge Massachusetts, MIT Press. ΤΕΙ Αθήνας Κεντρική Βιβλιοθήκη 621.367 MIT.
- Molyneaux, B.n 1997. The cultural life of images : visual representation in archaeology, London; New York : Routledge, 1997. Ρέθυµνο: CC79.I44 C85 1997.
- Mulvey, L. 2005. Οπτικές και Άλλες Απολαύσεις Αθήνα, Παπαζήσης, µεταφ. Μ. Κουλεντιανού. [κυρίως “Visual pleasure and narrative cinema” “Οπτική Απόλαυση και Αφηγηµατικός Κινηµατογράφος, σελ. 5574]
- Nichols, B. 1976c1985. Movies and methods: an anthology. Bloomington and Indianapolis Indiana University Press. Ρέθυµνο: PN1995.N48.
- Nichols, B. 1991. Representing Reality. Issues and Concepts in Documentary Bloomington and Indianapolis, Indianapolis University Press.
- Nichols, B. 1994. Blurred Boundaries. Questions of Meaning in Contemporary Culture. Bloomington and Indianapolis Indianapolis University Press.
- Nichols, B. 1981. Ideology and the image: social representation in the cinema and other media, Bloomington : Indiana University Press. Ρέθυµνο: PN1995.N48 1981
- Nichols, B. 2001. Introduction to documentary Bloomington, Ind.: Indiana University Press, Ρέθυµνο: PN1995.9.D6 N539 2001.
- Panofsky, E. 1991. Μελέτες Εικονολογίας. Αθήνα, Νεφέλη. µεταφ. Α. Παππάς. Ρέθυµνο: N6370 .P3 1991b.
- Peim, Nick 2005. ‘Spectral Bodies: Derrida and the Philosophy of the Photograph as Historical Document’, Journal of Philosophy of Education, Vol. 39, No. 1, σελ. 67
- 84. pdf: derrida_photo_philosophy. Pfitzer, G. M. 2002. Picturing the Past, Smithsonian Books. Poster, M. 2002. “Visual studies as media studies”, Journal of Visual Culture, Vol. 1, No1
- σελ. 6770. Roegiers, P. 2005. Magritte et la Photographie, Paris, Ludion. Ρέθυµνο: TR647 M35 R6 2005. Rothfels, N. (επιµ.) (2002a) Representing Animals. Bloomington & Indianapolis, Indiana University Press. Rothfels, N. (2002b) Savages and Beasts. The Birth of the Modern Zoo, Baltimore & London, The Johns Hopkins University Press. Rugg, Linda Haverty 1997. Picturing Ourselves, Chicago University of Chicago Press. Ρέθυµνο: TR 183 R84 1997. Schwartz, D. 1989. “Visual ethnography: Using photography in qualitative research”. Qualitative Sociology, V12, 2, 119154.
- Sontag, S. 1993. Περί Φωτογραφίας. Αθήνα. Εκδόσεις Φωτογράφος, µετφ. Ηρακλής Παπαϊωάννου. Ρέθυµνο: TR183.56516 1993.[Sontag. S. 1979 On Photography London: Penguin Books.]
- Sontag. S. 2003. Παρατηρώντας τον Πόνο των Άλλων. Αθήνα, Scripta, µεταφ. Βελέντζας, Σ. (Ρέθυµνο: όχι).[Sontag. S. 2004 Regarding the Pain of Others London: Penguin Books.]
- Stepan, P. (ed.) 2000. Photos that Changed the World. Munich, London, New York Prestel.
- Sturken, Marita, Cartwright, Lisa 2001. Practices of Looking. An Introduction to Visual Culture, New York, Oxford University Press.
- Sukla, Ananta Ch (ed) 2001. Art and Representation. Contributions to Contemporary Aesthetics, Westport, Connecticut, London, Praeger. Ρέθυµνο: ΒΗ301 R47A78 2001.
- Tagg, J. 1988. The Burden of Representation. Essays on Photographies and Histories Minneapolis, University of Minnesota Press. Ρέθυµνο: TR183 .T34 1993.
- Taylor, J. 1998. Body Horror. Photojournalism, Catastrophe and War, Manchester, Manchester University Press. Ρέθυµνο: TR820 T39 1998.
- Tester, K. 1994. Media, Culture and Morality, London, Routledge. Πάντειο: GRAtPPV PANTIO ΚΕΝΤΡ. 306 TES.
- Turner, S. 2003. “The politics of the word and the politics of the eye”, Thesis Eleven, Number 73, May: 51–69. Pdf, doc pr_th11vol73.
- Van Leeuwen, T., Jewitt, C. (eds.) 2001. Handbook of Visual Analysis. London, Thousand Oaks, New Delhi Sage Publications. Ρέθυµνο: P93.5H36 2001. Virilio, P. 2003. Πόλεµος και Κινηµατογράφος, Αθήνα, Μεταίχµιο, µεταφ. Τ. Δηµητριούλια, Ρέθυµνο: PN1995.9W3 V716 2003 [Virilio, Paul. 1989. War and Cinema. The Logistics of Perception. London, Verso.]
- Walton, K. 1984. “Transparent pictures: On the nature of photographic realism”, Critical Inquiry, vol. II, σελ. 246277.
- Warren, Ch. (ed.) 1996. Beyond Document Essays on Nonfiction Film. Middletown, Connecticut Wesleyan University Press. Ρέθυµνο: PN1995. 9 D6 B48 1996 c.1.
- Wells, L. (ed.) 2003. The Photography Reader, London, New York Routledge.
- Wells, L. (ed.) 2004. Photography: A Critical Introduction. Third Edition London, New York Routledge. (Ρέθυµνο:όχι)
- Williamson, J. 2002. Decoding Advertisements. Ideology and Meaning in Advertising, London, New York Marion Boyars. Ρέθυµνο: HF5821 .W54. Δοξιάδης, Κ. (2006) “Για τη σχέση αναπαράστασης µε την πραγµατικότητα”. Στο Κουζέλης, Γ. & Μπασάκος, Π. (επιµ.) Φως Εικόνα Πραγµατικότητα. Αθήνα, τοπικά ια’, Εταιρεία Μελέτης των Επιστηµών του Ανθρώπου, νήσος, 8796.
-
Κουζέλης, Γ., Μπασάκος, Π. (επιµ.) 2006 Φως Εικόνα – Πραγµατικότητα, Αθήνα, νήσος τοπικά ια’, Εταιρεία Μελέτης των Επιστηµών του Ανθρώπου.
-
Μπαζέν, Α. (1988) Τι Είναι ο Κινηµατογράφος. 1. Οντολογία και Γλώσσα, Αθήνα, Αιγόκερως.
-
Μπακαλάκη, Α. (1997) “Εκδοχές της έννοιας του πολιτισµού στην Ανθρωπολογία”. Σύγχρονα Θέµατα, τχ 62, Ιαν. Μαρ., σελ.5568.
-
Μωραϊτης, Μ. 2003. Η Φωτογραφική Πράξη, Αθήνα, Καθρέφτης.
- Νικολακάκης, Γ. 1998. Εθνογραφικός Κινηµατογράφος και Ντοκιµαντέρ. Αθήνα, Αιγόκερως. Ρέθυµνο: PN 1995.9.D6E8 1998.
- Πλειός, Γ. 1993. Κινούµενη Εικόνα και Καλλιτεχνική Επικοινωνία, Αθήνα, Δελφίνι. Ρέθυµνο:PN1995 .P43 1993.
-
Πλειός, Γ. 2001. Ο Λόγος της Εικόνας. Ιδεολογία και Πολιτική Αθήνα, Παπαζήσης. (Ρέθυµνο: Παραγγελία).
-
Τερκενλή, Θ. (1996) Το Πολιτισµικό Τοπίο: Γεωγραφικές Προσεγγίσεις, Αθήνα, Παπαζήση.
- Τσατσούλης, Δηµήτρης 2000. Η Γλώσσα της Εικόνας. Αθήνα, Γράµµατα. Ρέθυµνο: TR642.T7 2000.