Με προβολή της ταινίας «Philomena». Το Cine-Δράση επιστρέφει στο ΤΥΠΕΤ (Βριλήσσια)

MV5BMjA5ODgyNzcxMV5BMl5BanBnXkFtZTgwMzkzOTYzMDE@._V1_SX214_AL_Το Cine-Δράση επιστρέφει στο ΤΥΠΕΤ Π.Μπακογιάννη 38-42 Βριλήσσια

Τετάρτη 16 Σεπτέμβρη 8:15΄μμ, προβολή της ταινίας «Philomena».Eίσοδος ελεύθερη

«Philomena». Aγγλία, 2013. Διάρκεια: 98′.

Σκηνοθεσία: Stephen Frears. Σενάριο: Steve Coogan

Πρωταγωνιστούν: Judi Dench, Steve Coogan, Sophie Kennedy Clark, Mare Winningham, Barbara Jefford. Μουσική: Alexandre Desplat.

Η Philomena είναι η ιστορία των μυστικών που αναγκάστηκαν να κρατήσουν κρυφά μια μητέρα και ο γιός της, οι ζωές των οποίων καταστράφηκαν από την κοινωνική υποκρισία που κυριαρχούσε στα μέσα του περασμένου αιώνα και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού. Αφορά πολλά μικρά (μεγάλα όμως και συντριπτικά βαριά για όποιον τα ζει σε μια συγκεκριμένη στιγμή) καθημερινά θέματα: την αθωότητα, τη διαφθορά, την οικογένεια, τη μοναξιά, την αλήθεια, το ψέμα, αλλά κυρίως το ρόλο της καθολικής εκκλησίας στο ξέπλυμα της «ντροπής» από ατιμασμένες οικογένειες που οι κόρες τους έμειναν έγκυες εκτός γάμου και έκριναν επιβεβλημένο να βρουν τρόπο να κρατήσουν το μυστικό τους μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα συγγενών, φίλων και γειτόνων. Το σενάριο της, που υπογράφει ο πρωταγωνιστής της ταινίας, βασίζεται στο βιβλίο του πρώην δημοσιογράφου του BBC Martin Sixsmith «The Lost Child of Philomena Lee: A Mother, Her Son and a 50 Year Search», το οποίο έχει εμπνευστεί από την παρακάτω αληθινή και σπαρακτική ιστορία: Το 1952, στην καθολική Ιρλανδία η έφηβη Philomena Lee μένει έγκυος. Ο αυστηρών αρχών πατέρας της, την διώχνει από το σπίτι, με αποτέλεσμα να καταλήξει έγκλειστη στο καθολικό γυναικείο μοναστήρι του Ρόσκρι του Λίμερικ. Εκεί οι μοναχές αναλαμβάνουν να την φροντίσουν ώσπου να γεννήσει και στη συνέχεια να εξασφαλίσουν την υιοθεσία του παιδιού, με το αζημίωτο βέβαια, αφού στην πραγματικότητα πρόκειται για αγοραπωλησία βρέφους. Όταν, στα τρία του χρόνια, το παιδί πουλιέται σε μια Αμερικανική οικογένεια, η Philomena φεύγει από το μοναστήρι έχοντας προηγουμένως υπογράψει συμβόλαιο που την υποχρεώνει ρητά και κατηγορηματικά να μην ψάξει ποτέ να μάθει τι έκανε η εκκλησία το παιδί της. Πρόκειται για μια πρακτική, από την αρχή ως το τέλος, πολύ συνηθισμένη εκείνη την εποχή και στην πατρίδα μας (θυμηθείτε το σκάνδαλο του «Αγίου Στυλιανού». Τα επόμενα 50 χρόνια η Philomena τα περνάει ψάχνοντας το γιο της, χωρίς να γνωρίζει ότι και εκείνος, που είναι πλέον κορυφαίος δικηγόρος και Ρεπουμπλικάνος πολιτικός στην πρώτη κυβέρνηση Μπους του νεότερου, περνά τη ζωή του προσπαθώντας να τη βρει. Ο γιος της είναι ομοφυλόφιλος, γεγονός που κρύβει από το συντηρητικό πολιτικά και υποκριτικό κοινωνικά περιβάλλον της Ουάσινγκτον, όπως κρύβει και το ότι προσβάλλεται από τον ιό του Aids. Όταν διαπιστώνει ότι έχει ελάχιστο χρόνο ζωής , επιστρέφει στην Ιρλανδία και παρακαλεί τις μοναχές στο μοναστήρι που γεννήθηκε να του αποκαλύψουν τα στοιχεία της μητέρας του, για να μπορέσει να τη δει πριν πεθάνει. Εκείνες, φυσικά, αρνούνται. Μετά από 50 χρόνια μάταιης αναζήτησης η Philomena αποκαλύπτει το βαρύ μυστικό στην κόρη που στο μεταξύ έχει αποκτήσει και αυτή την φέρνει σε επαφή με έναν απολυμένο δημοσιογράφο και αποτυχημένο πολιτικό που μόλις έχει αποφασίσει να επιστρέψει στο γράψιμο. Εκείνος ενδιαφέρεται για την ιστορία της Philomena, δέχεται να την βοηθήσει και μαζί ξεκινούν ένα μακρύ ταξίδι αναζήτησης. Οι δυο τους αποτελούν ένα αταίριαστο κινηματογραφικό «ζευγάρι». Εκείνη είναι λαϊκή , αφελής και αφοπλιστικά καλή. Μια καθημερινή γυναίκα που πιστεύει στην καλοσύνη των ανθρώπων ακόμα και όταν όλοι της φέρονται εχθρικά, θεωρεί το σεξ μια από τις πιο συναρπαστικές στιγμές της ζωής και είναι σίγουρη πως αυτό που έχει σημασία είναι να μπορείς να κοιτάξεις στο παρελθόν χωρίς να νιώθεις ενοχές. Εκείνος , σε αναζήτηση ταυτότητας, κυνικός και φλεγματικός γίνεται αστείος, επίμονος και τρυφερός απέναντι της. Ο Βρετανός σκηνοθέτης Stephen Frears έχει χαρίσει αριστουργήματα στον παγκόσμιο κινηματογράφο όπως τα: «Ωραίο Μου Πλυντήριο», «High Fidelity», «Καντίνα», «Βασίλισσα», «Επικίνδυνες Σχέσεις», Grifters».Την ταινία του «Όμορφα Βρώμικα πράγματα» με αντικείμενο την απάνθρωπη εκμετάλλευση των οικονομικών μεταναστών κάπου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, πρόβαλε το Cine-Δράση το 2014. Παρά τα εβδομήντα του χρόνια εξακολουθεί να είναι νεανικά δημιουργικός και να ξαφνιάζει με τη δυνατότητα του να δημιουργεί έργα που πατάνε γερά στην σημερινή ευρωπαϊκή πραγματικότητα και τα φλέγοντα προβλήματα της εποχής. Εδώ ο Frears δημιουργεί ένα αστείο και συγκινητικό φιλμ που χαίρεσαι να παρακολουθείς, απολαμβάνοντας κάθε του σκηνή, κάθε του διάλογο, κάθε φινετσάτη και βαθειά κριτική απέναντι στα ανθρώπινα λάθη και τους θεσμούς , ιδιαίτερα την εκκλησία. Και οι δύο πρωταγωνιστές του μεγαλουργούν κάτω από τις οδηγίες του, κυρίως όμως η υπέροχη η Judi Dench -ίσως σήμερα η μεγαλύτερη ηθοποιός στον πλανήτη- χτίζει ένα μοναδικό πορτρέτο μιας μεγαλειώδους καθημερινής γυναίκας. Η ταινία προβλήθηκε στο διαγωνιστικό τμήμα του 70ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας όπου απέσπασε το βραβείο Καλύτερου Σεναρίου και σχολιάστηκε θετικά από κοινό και κριτικούς. Είχε τέσσερις υποψηφιότητες για Όσκαρ, συμπεριλαμβανομένων των Καλύτερης Ταινίας και Α’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της Ντεντς. Απέσπασε επίσης τέσσερις υποψηφιότητες για BAFTA κερδίζοντας ένα και τρεις για Χρυσή Σφαίρα. Εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=rG3QP8foCvg το trailer της ταινίας