Ο Χρηστος Βατούσιος, με έναν πρωτότυπο τρόπο, μας οδηγεί στα μυστικά της παράστασης:
Διαβάστε την αρθρογραφία του Χρήστου Βατούσιου στο 24grammata.com κλικ εδώ
Το νησί των σκλάβων του Μαριβό
θέατρο: Τέχνης «Κάρολος Κουν»-Υπόγειο
Σκηνοθ: Μ. Κάλμπαρη
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ Ι. ΒΑΤΟΥΣΙΟΣ
ΠΡΑΞΗ ΠΡΩΤΗ
ΛΑΟΥΡΑ: Καιρό είχα να δω τόσο κόσμο στο υπόγειο του Κουν…
ΠΑΥΛΟΣ: Ναι, έχει έναν αέρα ανανέωσης από τότε που ανέλαβε η Κάλμπαρη.
ΛΑΟΥΡΑ: Ακόμα και στο κυλικείο φαίνεται η διαφορά. Δεν έχει αυτή τη μιζέρια
που επικρατούσε.
Θέλεις λίγη σοκολάτα;
ΠΑΥΛΟΣ: Όχι, ευχαριστώ.
ΛΑΟΥΡΑ: Ξεχωρίζει το γυναικείο χέρι στο χώρο…
Την ξέρεις την Κάλμπαρη;
ΠΑΥΛΟΣ: Όχι αρκετά, έχω δει κάποιες δουλειές της αλλά δεν γνωρίζω πολλά
πράγματα για αυτήν.
Ξέρω ότι είναι ηθοποιός και σκηνοθέτης και ότι είναι η πρώτη γυναίκα που
αναλαμβάνει
την διεύθυνση του θεάτρου τέχνης.
ΛΑΟΥΡΑ: Επιτέλους, να αρωματιστεί λίγο η ατμόσφαιρα.
Είχε αρχίσει να με καταθλίβει.
ΠΑΥΛΟΣ: Πέρασε δύσκολη περίοδο το θέατρο.
Ας ελπίσουμε ότι θα έχει την αναγνώριση και την υποστήριξή που του πρέπει.
Μην ξεχνάς για ποιο θέατρο μιλάμε.
ΛΑΟΥΡΑ: Εγώ δεν το ξεχνάω, άλλοι νομίζω ότι το έχουν ξεχάσει.
ΠΡΑΞΗ ΔΕΥΤΕΡΗ
ΛΑΟΥΡΑ: Τι τρέχεις ρε Παύλο; βιάζεσαι;
ΠΑΥΛΟΣ: Συγνώμη, κάτι σκεφτόμουν.
ΛΑΟΥΡΑ: Τι σκεφτόσουν; μην μου πεις πάλι για τα πολιτικά…
Βαρέθηκα να τα ακούω όλη την ώρα.
ΠΑΥΛΟΣ: Όχι, σκεφτόμουν το περιτύλιγμα των ανθρώπων.
Φτάνει ένας άνθρωπος να αλλάξει ρούχα για να ξεγελάσει τον εαυτό του
και να το “απαιτήσει” και από τους άλλους…
Φυσικά τα ρούχα είναι μόνο η αρχή του περιτυλίγματος.
ΛΑΟΥΡΑ: Εύστοχο και ξεκάθαρο το σχόλιο του Μαριβό για τις θέσεις των
ανθρώπων
και τα “κεκτημένα” εξουσιαστικά σύνδρομα που μας κατατρέχουν.
ΠΑΥΛΟΣ: Και να σκεφτείς ότι το έργο έχει γραφτεί περίπου τρεις αιώνες πίσω
μας.
Είναι ένα κλείσιμο του ματιού στην τότε Γαλλική κοινωνία.
ΛΑΟΥΡΑ: Δεν φαίνεται να έχουν αλλάξει πολλά πράγματα από τότε,
παρόλες τις προσπάθειες που έχουν γίνει.
Αν και πολλές γωνίες έχουν λειανθεί, στο βάθος παραμένουμε ίδιοι,
“ακατέργαστοι”.
ΠΑΥΛΟΣ: Συγκεκριμένοι ρόλοι, για όλες τις γενιές “ηθοποιών” στο θέατρο της
ζωής.
Μισό λεπτό να αγοράσω τσιγάρα. Θέλεις κάτι από το περίπτερο;
ΛΑΟΥΡΑ: Ένα νερό σε παρακαλώ.
ΠΡΑΞΗ ΤΡΙΤΗ
ΠΑΥΛΟΣ: Έλα, δώσε μου το χέρι σου να περάσουμε τον δρόμο…γρήγορα…
ΛΑΟΥΡΑ: Μην μου πεις πως σε έπιασε ο πόνος. Αυτό να το σκέφτεσαι κάθε φορά
που ξεχνάς να βάζεις τον εαυτό σου στην θέση του άλλου.
Γίνεσαι άδικος και το ξέρεις.
ΠΑΥΛΟΣ: Έλα, εντάξει, καμιά φορά παρασύρομαι.
ΛΑΟΥΡΑ: Ναι, καμιά φορά…
Εάν όλοι κάναμε αυτό το απλό πράγμα που προτείνει ο Μαριβό,
ίσως ο κόσμος να ήταν λίγο καλλίτερος.
ΠΑΥΛΟΣ: Σου είπα εντάξει, σταμάτα τώρα…
Βρήκα πολύ “ζωντανές” τις ερμηνείες των ηθοποιών.
Νομίζω ότι ξεπέρασαν την σκηνοθεσία.
ΛΑΟΥΡΑ: Και εγώ αυτό ένιωσα…πέρα από τους καθρέφτες και την “μπουγάδα”
της κοινωνίας
κάτι μου έλειπε. Ούτε τα φώτα μου άρεσαν.
ΠΑΥΛΟΣ: Η μουσική όμως…
ΛΑΟΥΡΑ: Καλά τώρα, αφού το ξέρεις ότι λατρεύω αυτά τα γαλλικά κομμάτια.
Πάμε στο σπίτι να συνεχίσουμε γαλλικά;
ΠΑΥΛΟΣ: Πάμε, τρέχα να προλάβουμε το μετρό.