‘Ενα χρήσιμο βοήθημα για τον καθηγητή και τον μαθητή με σκοπό να μπορούν να απαντήσουν στις πιθανές ερωτήσεις
Κυκλοφορεί σε όλα τα βιβλιοπωλεία
ΣΥΝΕΞΕΤΑΣΗ Λογοτεχνίας – Έκθεσης (Λυκείου, ΓΕΛ / ΕΠΑΛ), Γιώργος Δαμιανός, εκδ. 24γράμματα
το πρώτο βιβλίο με νέο εξεταστικό σύστημα, 2019
Κυκλοφορεί!!! Ζητήστε το σε όλα τα βιβλιοπωλεία
και on line Αποστέλλεται με κούριερ, δωρεάν μεταφορικά
ακόμα και τηλεφωνική παραγγελία στο 210 612 70 74, αντικαταβολή (δωρεάν μεταφορικά για όλη την επικράτεια)
σχετικά με τις αφηγηματικές τεχνικές Σχετικά με τον Αφηγητή
1. Ποιος αναφέρει την ιστορία;
2. Σε ποιο πρόσωπο περιγράφει και αναφέρεται
3. Πώς λειτουργεί η αφήγηση στο κάθε πρόσωπο;
4. Ο αφηγητής συμμετέχει στην ιστορία ή όχι;
5. Με ποια ιδιότητα συμμετέχει ο αφηγητής στην υπόθεση;
6. Υπάρχει δήλωση ή συνυποδήλωση στα δρώμενα;
7. Ποια είναι η αφηγηματική σκοπιά;
8. Ποιος είναι οι βαθμός της εστίασης; Σχετικά με τους Αφηγηματικούς τρόπους /τεχνικές
1. Πώς παρουσιάζεται το αφηγηματικό περιεχόμενο;
2. Ποιες αφηγηματικές τεχνικές εντοπίζονται στο κείμενο;
3. Τι εξυπηρετούν και πώς λειτουργούν οι συγκεκριμένες τεχνικές;
4. Μέσω ποιων τεχνικών ηθογραφούνται – ψυχογραφούνται τα πρόσωπα;
5. Πώς εκφέρεται ο λόγος των προσώπων; Σχετικά με τον χρόνο στην αφήγηση
1. Να δηλωθεί η διάκριση εξωκειμενικού – εσωκειμενικού χρόνου
2. Να δηλωθεί η διάκριση χρόνου ιστορίας – χρόνου αφήγησης
3. Προσδιορισμός της έναρξης της αφήγησης στο χρόνο
4. Ποια είναι η χρονική σειρά της αφήγησης;
5. Ποια είναι η διάρκεια της αφήγησης;
6. Ποια είναι η συχνότητα της αφήγησης;
περιεχόμενα
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ
-1. Η σχέση συγγραφέα – αφηγητή κατά Ζενέτ (G. Genette)
-2. Οι λειτουργίες του αφηγητή
-3. Η αφήγηση
-4. Η εστίαση
-5. Τα αφηγηματικά επίπεδα
– 6. Οι αφηγηματικοί τρόποι
– 7. Ο χρόνος της αφήγησης
– 8. Η χρονική σειρά των γεγονότων
– 9. Η χρονική διάρκεια
– 10. Η χρονική συχνότητα σ
– 11. Το αφηγηματικό μοντέλο του Γκρεϊμάς (A. J. Greimas)
Στοιχεία Θεωρίας της Λογοτεχνίας
– 1. Η προβληματική της θεωρίας της λογοτεχνίας
– 2. Η λογοτεχνία και το λογοτεχνικό κείμενο
– 3. Η σχέση συγγραφέα / λογοτεχνικού κειμένου
– 4. Η σχέση λογοτεχνίας και πραγματικότητας
– 5. Η σχέση λογοτεχνίας και αναγνώστη
ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
– Πιθανές ερωτήσεις
Τα αφηγηματολογικά στοιχεία σε 14 ερωτήσεις
– 2. Ποιες είναι οι κατηγορίες αφηγηματικών ειδών;
– 4. Ποιοι είναι οι συντελεστές της ανάγνωσης;
– 5. Ποιους τύπους αφηγητή γνωρίζετε;
– 6. Ποιους αφηγηματικούς χρόνους γνωρίζετε;
– 7. Ποια είναι η διάρκεια του χρόνου της αφήγησης;
– 8. Χαρακτηρισμός της αφήγησης ως προς τη συχνότητα εμφάνισης;
– 9. Ποιες Τεχνικές παραβιάζουν την ομαλή χρονική σειρά;
– 10. Τι είναι η οπτική γωνία στην αφήγηση;
– 11. Ποιοι είναι οι τύποι του αφηγητή αναλογα με την οπτική γωνία;
– 12. Ποιοί είναι οι τύποι της αφήγησης αναλογα με την εστίαση
-13. Ποια είναι τα είδη της αφήγησης (αφηγηματικοί τρόποι)
-14. Ποια είναι τα πρόσωπα της αφήγησης
ΣΧΗΜΑΤΑ ΛΟΓΟΥ
-1. Ορισμός
-2. Σχήματα Λόγου αλφαβητική παρουσίαση
να τοποθετηθεί σε μαύρο κύκλο το Π
να τοποθετηθεί σε μαύρο κύκλο το Χ
– 3. Τα συνηθέστερα σχήματα λόγου
– 4. Σχήματα λόγου ανά κατηγορίες
4β Σχήματα σύμφωνα με τη συμφωνία των λέξεων
4γ Σχήματα σύμφωνα με την πληρότητα του λόγου
ί 4δ Σχήματα σύμφωνα με τη σημασία των λέξεων
Κειμενικά είδη
-Στοιχεία Ιστορίας της Λογοτεχνίας
-Δημοτικά τραγούδια
-ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ
-ΠΑΡΝΑΣΣΙΣΜΟΣ
-ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ
-ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΠΟΙΗΣΗ
-ΥΠΕΡΡΕΑΛΙΣΜΟΣ
Στίξη
Ύφος
Γλώσσα
Ρηματικά πρόσωπα
Γλωσσάριο Λογοτεχνικών όρων
Θέματα εξετάσεων Κύπρου
Λύσεις
Τόπος και Χρονολογία πρώτης έκδοσης: Αθήνα,
Φεβρουάριος 2019
ISBN: 978-6185-302-955
“Οι Γάτες Της Οίας Ονειρεύονται” του Γιώργου Πατιού
Αύγουστος, Σαντορίνη, 48 ώρες, δέκα άνθρωποι που προσπαθούν να βρουν απαντήσεις αλλά δεν ξέρουν ποιες ακριβώς είναι οι ερωτήσεις, οι γκρεμοί του νησιού και οι γάτες της Οίας που περιφέρονται σε τοίχους, περάσματα, όνειρα και εφιάλτες…
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΝΕΞΕΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ / ΕΥΗ ΠΕΠΕ / ΕΚΔΟΣΕΙΣ 24ΓΡΑΜΜΑΤΑ
Σύμφωνα με το νέο σύστημα εξέτασης του μαθήματος της Έκθεσης, 2019
Οι εκδόσεις 24 γράμματα παρουσιάζουν την έκδοση ενός νέου εκπαιδευτικού βοηθήματος για τις ανάγκες των μαθημάτων της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας γραμμένο από την έμπειρη εκπαιδευτικό Εύη Πεπέ. Στο πλαίσιο των πρόσφατων αλλαγών του Υπουργείου Παιδείας κρίθηκε σημαντική η εκπόνηση του συγκεκριμένου βιβλίου, το οποίο ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις του νέου τρόπου εξέτασης των δύο αυτών μαθημάτων. Το βιβλίο περιλαμβάνει εξήντα κριτήρια αξιολόγησης συνεξέτασης της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας (με τις απαντήσεις τους) και καλύπτει όλη τη θεματολογία της Έκθεσης και των τριών τάξεων του Γενικού αλλά και του Επαγγελματικού Λυκείου.
Κυκλοφορεί σε όλα τα βιβλιοπωλεία και on line εδώ:
Μουσειοπαιδαγωγικό βιβλίο για νέους. Εκπαιδευτικό βοήθημα: Αυτοπεριήγηση στα μουσεία της Αρχαίας Ολυμπίας
Δημήτρης Δεληγιάννης (καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης και Μουσειακής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας)
φωτογράφιση: Δημήτρης Δεληγιάννης
ζωγραφική: Χάρη Χάσουλα
1η έκδοση: Διπλή Εικόνα, επανέκδοση 2019 , κεντρική διάθεση: 24γράμματα / www.24grammata.com
σελ. 207 όλες έγχρωμες / διαστ. 21 x25,5
ISBN 960-88781-0-1, ISBN-13 978-960-88781-0-5,
Τιμή € 28,00
Η έκδοση “Με τον Φειδία στην Αρχαία Ολυμπία” είναι ένα πρωτότυπο μουσειοπαιδαγωγικό βιβλίο-οδηγός, που απευθύνεται σε εφήβους αλλά και σε μεγάλους. Με βάση την εμπειρία σαράντα χρόνων του συγγραφέα -από μαθητής “σπουδάζει” την Αρχαία Ολυμπία-, αναδεικνύεται μια εμπεριστατωμένη αφήγηση σε συμβολικό και πραγματικό επίπεδο. Η γραφή του εστιάζεται στην επιτόπια παρατήρηση – μάθηση – εμπέδωση του χώρου, όπου καλλιεργήθηκε το Ολυμπιακό πνεύμα. Μας μεταφέρει γρήγορα στην ατμόσφαιρα του αρχαιογνωστικού χώρου και παράλληλα μας οδηγεί αβίαστα στην προσέγγιση των Μουσείων, στην τέχνη και τους μύθους της αρχαιότητας, με τρόπο σύγχρονο, παιδαγωγικά άρτιο και αισθητικά ευχάριστο.
Στο πρώτο μέρος του βιβλίου ξετυλίγεται ένα φανταστικό ταξίδι μιας ομάδας παιδιών, καθώς ακολουθούν τον Φειδία και τον μαθητή του Αγοράκριτο από την Αθήνα -και μέσω των αρχαίων ολυμπιακών ιερών των Δελφών, Κορίνθου, Νεμέας, Άργους, Επιδαύρου- στην Αρχαία Ολυμπία. Περιδιαβάζουν τους χώρους και παρακολουθούν τις συζητήσεις τους γύρω από την τέχνη, τη δημιουργικότητα, τα ιδεώδη, το ήθος.
Στο δεύτερο μέρος, γίνεται μια γλαφυρή και ζωντανή περιήγηση στις αίθουσες των τεσσάρων Μουσείων, όπως αυτά διαμορφώθηκαν με την ευκαιρία των Ολυμπιακών αγώνων του 2004.
Στο τρίτο μέρος, η περιήγηση συνεχίζεται, με τον ίδιο ζωντανό και γλαφυρό τρόπο στους αρχαιολογικούς χώρους της Ολυμπίας.
Στο τελευταίο μέρος, η ομάδα των παιδιών “σκηνοθετεί” και “παρουσιάζει” στο θέατρο της Επιδαύρου ένα “χαμένο” έργο της Ολυμπίας, και δέχεται την επιβράβευση για την πρωτοβουλία αυτή.
Το βιβλίο συμπληρώνεται από ένα πλούσιο Γλωσσάρι με 216 λήμματα, όπου επεξηγούνται ειδικοί όροι και δίνονται πληροφορίες για μυθολογικά και ιστορικά πρόσωπα.
Το έργο αυτό του Δημήτρη Δεληγιάννη, γραμμένο με βαθιά γνώση του αντικειμένου, αλλά και με πολύ μεράκι, αποτελεί μια συνθετική μονογραφία της Ολυμπίας μέσα από το πρίσμα της μουσειοπαιδαγωγικής τέχνης, δίνοντας ερεθίσματα και εναύσματα στον σύγχρονο εκπαιδευτικό προς την κατεύθυνση ενός μουσείου χαράς και ψυχαγωγίας και όχι πλήξης, όπως το έχουμε συνηθίσει. Η πλούσια, εξάλλου, έγχρωμη εικονογράφηση του βιβλίου “ταξιδεύει” τον αναγνώστη με τη “μηχανή του χρόνου”, που λέγεται φαντασία, σε έναν κόσμο ομορφιάς και μεγαλείου που λέγεται Αρχαία Ολυμπία και Ολυμπιακό πνεύμα.
Ο συγγραφέας επισκέφτηκε την Αρχαία Ολυμπία για πρώτη φορά, μαθητής, το 1964. Στη συνέχεια, μετά από πολλές επισκέψεις (2000-2005), ολοκληρώνει με το παρόν βιβλίο μια εφηβική ιδέα για την Ολυμπία της ζωής και της τέχνης.
ΟΙ εκδόσεις 24 γράμματα εντάσσουν στον κατάλογο τους το έργο Με τον Φειδία στην Αρχαία Ολυμπία του αείμνηστου πανεπιστημιακού Δάσκαλου Δημήτρη Δεληγιάννη (καθηγητή Ιστορίας της Τέχνης και Μουσειακής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας)
Δεληγιάννης, Δημήτρης,
Ο Δημήτρης Δεληγιάννης (Αιτωλία, 1952) ήταν Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης και Μουσειακής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Πτυχιούχος του Ινστιτούτου Καλών Τεχνών στην Ιστορία της Τέχνης και στη Μουσειολογία (Μ.Α.) του Πανεπιστημίου του Βουκουρεστίου και Διδάκτωρ στην Ιστορία της Τέχνης (Ph.D) του Πανεπιστημίου Αθηνών. Παρακολούθησε σεμινάρια Ιστορίας της Τέχνης, Αισθητικής, Συντήρησης και Μουσειολογίας στο Μόναχο, στη Ρώμη και στο Άμστερνταμ. Διεξήγαγε επιστημονική έρευνα, οργάνωσε ερευνητικά προγράμματα επίσημων οργανισμών και συμμετείχε με ανακοινώσεις σε διεθνή συνέδρια.
Δίδαξε στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας τα μαθήματα: “Εισαγωγή στην ιστορία της τέχνης”, “Εισαγωγή στη νεότερη ελληνική τέχνη”, “Παιδική ζωγραφική και Μοντέρνα τέχνη” και “Μουσειολογία και Μουσειοπαιδαγωγική της Τέχνης”. Επίσης, δίδαξε στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων στο Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης μαθήματα σχετικά με τη Μουσειολογία και την Πολιτισμική διαχείριση. Υπήρξε εισηγητής των Μουσειακών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, οργανώνοντας το πρώτο πιλοτικό Πρόγραμμα Σπουδών Μουσειοπαιδαγωγικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα (1998-2005). Ίδρυσε και είχε τη διεύθυνση στο Εργαστήριο Μουσειακής Έρευνας & Εκπαίδευσης στο ίδιο Πανεπιστήμιο.
Δημοσίευσε τις μονογραφίες “Ο ζωγράφος Μπουζιάνης”, “Ρουμανία – Ελληνισμός και τέχνη”, βιβλία και άρθρα για τη νεότερη ελληνική και μεταβυζαντινή τέχνη, καθώς και μελέτες για τη μουσειακή εκπαίδευση. Τελευταίο έργο του ήταν το βιβλίο για παιδιά “Με τον Φειδία στην αρχαία Ολυμπία”, υλοποίηση μιας εφηβικής ιδέας που είχε όταν το 1964 επισκέφθηκε ως μαθητής την Ολυμπία. Επίσης, είχε προλογίσει το έργο σύγχρονων καλλιτεχνών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Κριτικών Τέχνης (Aica-Hellas), της Εταιρείας Ελλήνων Ιστορικών Τέχνης (Society of Greek Art Historians) καθώς και μέλος επιτροπών του Υπουργείου Πολιτισμού. Ακόμη, συμμετείχε στη διοργάνωση μουσειακών εικαστικών εκθέσεων (Εθνική Πινακοθήκη 1985, Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Άνδρου 1989) και επιμελήθηκε ταινίες ντοκιμαντέρ για τη μεταβυζαντινή και νεότερη ελληνική τέχνη. Από το 1982 έως το 1987 εξέδιδε στην Αθήνα το περιοδικό τέχνης “Διπλή Εικόνα”. Στο ίδιο διάστημα υπήρξε διευθυντής της σειράς “Βιβλιοθήκη της Τέχνης” των εκδόσεων Νεφέλη. Είχε συμμετάσχει σε πολλές εκπομπές ραδιοφώνου και στην Ελληνική Τηλεόραση (ΕΤ1 “Παρασκήνιο”, ΕΤ3 κ.ά.). Στο έργο του έχουν αναφερθεί έγκριτοι μελετητές, σε επιστημονικές και καλλιτεχνικές εκδόσεις.
Έφυγε από τη ζωή στις 16 Οκτωβρίου 2007 έπειτα από πολύμηνη μάχη με τον καρκίνο.
Τίτλοι στη βάση Βιβλιονέτ
(2006) Με τον Φειδία στην αρχαία Ολυμπία, Διπλή Εικόνα,
(2002) Μπουζιάνης, Αδάμ – Πέργαμος
(1999) Τα μετέωρα μουσεία, Νεφέλη
(1995) Ρουμανία, Αδάμ – Πέργαμος
(2019) Με τον Φειδία στην αρχαία Ολυμπία, 24γράμματα
Συμμετοχή σε συλλογικά έργα
(2008) Βασίλης Καζάκος, Ιδιωτική Έκδοση
(2008) Η χαρτογράφηση της σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα: Το ζήτημα της εντοπιότητας στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης [εισήγηση]
Τι είναι η παυλοσυκιά; (: φραγκοσυκιά). Ποιος είναι ο πικρόσκοτος; (:μοχθηρός). Ο γαλάδελφος; ο αδούλης; ο αλάρωτος;
Ας κρατήσουμε ζωντανή μια γλώσσα που σιγοπεθαίνει. Είναι χρέος του κάθε Έλληνα αλλά κυρίως του κάθε Ηπειρώτη. Για τη γλώσσα δεν υπάρχουν η γεωγραφικοί διαχωρισμοί της Βόρειας και Νότια Ηπείρου
κυκλοφορεί σε όλα τα βιβλιοπωλεία το νέο βιβλίο ποίησης του Χρίστου Κ.Τεγόπουλου ‘’Πέρα απ’ την ομίχλη λάμπουν τ΄αστέρια’’ από τις εκδόσεις 24γράμματα.
Μια διαχρονική προσέγγιση σε ηθικούς , ιστορικούς και προσωπικούς προβληματισμούς με στόχο την αξιολογική μετατόπιση της κοινωνίας μέσα απ’ το στοχαστικό βλέμμα του ποιητή.
Το βιβλίο μόλις κυκλοφόρησε ζητήστε το σε όλα τα βιβλιοπωλεία
μπορείτε να το παραγγείλετε ηλεκτρονικά εδώ:
Η Μαρία Γιαννάτου μας καταπλήσσει απαντώντας. Με φωνή καθημερινή και οικεία παρουσιάζει τα πολύτιμα ενθύμια της προσπαθώντας να αποκαλύψει τα κλειδιά της δικής της ύπαρξης. Εστιάζει σε λεπτομέρειες τόσο καθημερινές, τόσο τραγικές, τόσο επίμονες που μας εξαντλούν γιατί οικειοποι- ούνται εύκολα τον δικό μας χώρο, ενώσω εμείς παρατηρούμε τα λιλιπούτεια νήματα που τις συνδέουν με τους θαλάμους του εαυτού της. Με ελλειπτική σύνταξη και στίξη, με λέξεις απλές, με ρήματα λιτά, με στίχους κοφτούς μας μεταφέρει εκεί όπου ενθυμείται, εκεί όπου οι προσωπικές διαστάσεις των αγαπημένων νεκρών γίνονται αισθητές: στα δωμάτια του διαμερίσματος, στο παλ- κοσένικο, στο νοσοκομείο, στον δρόμο, στις ράγες του τρένου, στην πόλη, στον τάφο. Η Μαρία αλλάζει θέση τώρα. Από την πρώτη σειρά μιας πλατείας θεάτρου, ανεβαίνει στην αυλαία και απευθύνεται στην πρωταγωνίστρια μητέρα της: 10 Μαρία Γιαννάτου Ξημερώματα εγκατέλειπα την κηδεμονία σου στ’ άψυχα λευκά ντουβάρια του Άγιου Σάββα με φόβο που σκάλωνε κάτω από την γλώσσα σου και ανέβαινε στο βλέμμα σου 3 ζητούσες να καθίσω εξαντλημένη έφευγα· μετά από δύο μέρες κρεμάστηκες από το τοπίο που βρισκόταν κάτω από τα πόδια σου Διερευνώντας τις σαρκώδεις ρίζες της, η Μαρία Γιαννάτου δι- αρκώς συνομιλεί. Το πένθος της εγκατάλειψης την εισάγει σε αποστροφές και σε λιτούς δραματικούς μονολόγους όπου όλες οι λέξεις-σπαράγματα πασχίζουν να επουλώσουν τον χωρισμό. Και είναι αυτός ο επίμονος έλεγχος του αισθήματος και ο κο- ριτσίστικος τόνος της φωνής της που παραμένει στ’ αφτιά μας, ενώ έχουμε κλείσει το βιβλίο της. Και μας υπνωτίζει. (Λιάνα Σακελλίου)
Η ποιητική συλλογή της Μαρίας Ευθυμίας Γιαννάτου “Ρίζες” κυκλοφορεί από τις εκδόσεις μαςisbnQ 9786185302849
“Οι Γάτες Της Οίας Ονειρεύονται” του Γιώργου Πατιού
Αύγουστος, Σαντορίνη, 48 ώρες, δέκα άνθρωποι που προσπαθούν να βρουν απαντήσεις αλλά δεν ξέρουν ποιες ακριβώς είναι οι ερωτήσεις, οι γκρεμοί του νησιού και οι γάτες της Οίας που περιφέρονται σε τοίχους, περάσματα, όνειρα και εφιάλτες…
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΥΝΕΞΕΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ / ΕΥΗ ΠΕΠΕ / ΕΚΔΟΣΕΙΣ 24ΓΡΑΜΜΑΤΑ
Σύμφωνα με το νέο σύστημα εξέτασης του μαθήματος της Έκθεσης, 2019
Οι εκδόσεις 24 γράμματα παρουσιάζουν την έκδοση ενός νέου εκπαιδευτικού βοηθήματος για τις ανάγκες των μαθημάτων της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας γραμμένο από την έμπειρη εκπαιδευτικό Εύη Πεπέ. Στο πλαίσιο των πρόσφατων αλλαγών του Υπουργείου Παιδείας κρίθηκε σημαντική η εκπόνηση του συγκεκριμένου βιβλίου, το οποίο ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις του νέου τρόπου εξέτασης των δύο αυτών μαθημάτων. Το βιβλίο περιλαμβάνει εξήντα κριτήρια αξιολόγησης συνεξέτασης της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας (με τις απαντήσεις τους) και καλύπτει όλη τη θεματολογία της Έκθεσης και των τριών τάξεων του Γενικού αλλά και του Επαγγελματικού Λυκείου.
Κυκλοφορεί σε όλα τα βιβλιοπωλεία και on line εδώ:
Κυκλοφορεί!!! Ζητήστε το σε όλα τα βιβλιοπωλεία
και on line Αποστέλλεται με κούριερ, δωρεάν μεταφορικά
http://dyslexiashop.gr/index.php/product/1234/
ακόμα και τηλεφωνική παραγγελία στο 210 612 70 74, αντικαταβολή (δωρεάν μεταφορικά):
Τέρµα Ιπποκράτους, Ελένη Κ. Αλαφογιάννη
€18,00
(Δωρεάν Ταχυδρομικά, εντός Ελλάδας)
στην τιμή συμπεριλαμβάνεται ο Φ.Π.Α.
dyslexiashop.gr
Δωρεάν τα ταχυδρομικά έξοδα σε όλη την επικράτεια, ανεξάρτητα από το ποσό παραγγελίας
Υπό την προϋπόθεση ύπαρξης αποθέματος στον εκδότη
Τρόπος πληρωμής:
Αντικαταβολή (πληρώνετε μετρητά στον ταχυδρόμο με επιπλέον χρέωση 2,50€ στο σύνολο της παραγγελίας, όχι ανά προϊόν )
Όλες οι πιστωτικές κάρτες (δίχως επιπλέον χρέωση),
Paypal (δίχως επιπλέον χρέωση) ,
Tραπεζικό έμβασμα e banking (δίχως επιπλέον χρέωση
Ένιωσε μια απότομη και δυνατή ριπή αέρα να περνάει δίπλα από το αυτί της. Είδε τη σφαίρα να διαπερνά το κρανίο του. Το σώμα του έπεσε στο πάτωμα, ενώ τα χέρια του έκαναν μια απέλπιδα προσπάθεια σαν να προσπαθούσε να πει κάτι με τις χειρονομίες του.
«Δεν μπορώ να πω με σιγουριά τι έγινε. Το μόνο που ήθελα ήταν να ξέρει ο Μίλτος πως ήμουν ζωντανή. Ποτέ δεν θα τον σκότωνα».
«Ο άντρας μου ήταν επιτέλους νεκρός. Περίεργη αίσθηση η απουσία φρίκης. Ένιωσα λίγο άβολα, σαν να μην ξέρω τι να κάνω. Ως τότε είχα συνηθίσει κάπως την κατάσταση. Θυμάμαι μόνο μερικά σκοτεινά στιγμιότυπα από εκείνα τα λεπτά της ώρας που ακολούθησαν το θάνατο του Μίλτου. Το τρομαγμένο μου πρόσωπο στον καθρέφτη της εισόδου, το ουρλιαχτό της Έλσας, τον Μίλτο ξαπλωμένο στο χαλί. Αίματα στο πάτωμα, η κοιλιά μου πονούσε και δεν ήξερα γιατί».
ΣΕΙΡΑ: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ (αρ. σειράς 53)
Τίτλος: Ημερολόγια Σαββάτου
Συγγραφέας: Δήμητρα Μπαρώτα
Διόρθωση κειμένου: Ειρήνη Κοζανίτη
Φωτογραφία εξωφύλλου: Χρήστος Δεληκάρης
Τόπος και Χρονολογία πρώτης έκδοσης: Αθήνα, Νοέμβριος 2018
Δωρεάν τα ταχυδρομικά έξοδα σε όλη την επικράτεια, ανεξάρτητα από το ποσό παραγγελίας
Υπό την προϋπόθεση ύπαρξης αποθέματος στον εκδότη
Τρόπος πληρωμής:
Αντικαταβολή (πληρώνετε μετρητά στον ταχυδρόμο με επιπλέον χρέωση 2,50€ στο σύνολο της παραγγελίας, όχι ανά προϊόν )
Όλες οι πιστωτικές κάρτες (δίχως επιπλέον χρέωση),
Paypal (δίχως επιπλέον χρέωση) ,
Tραπεζικό έμβασμα e banking (δίχως επιπλέον χρέωση
Οι συνθέτες είναι φίλοι μας
Ηλίας Γυφτονικολός
εκδ. 24γράμματα.
Κυκλοφορεί σε όλα τα βιβλιοπωλεία και on line εδώ http://dyslexiashop.gr/index.php/product/55123/
καθώς και τηλ. επικοινωνία στο 210 612 70 74 (δωρεάν έξοδα αποστολής, αντικαταβολή)
Εν αρχή ην ο λόγος, η αναλογία, η συμ-
μετρία, η αρμονία λόγω κανονικών
αναλογιών, ο αρμός. Το σύμπαν ολό-
κληρο, υλικό και άυλο, υπακούει σε αυτές τις
λίγες λέξεις και η τέχνη είναι ο τρόπος συ-
ντονισμού με αυτές.
Ξεκινώντας από το μικρό, ώστε να στη-
ρίξουμε και το μεγάλο, ο αρμός, η ένωση –
στον Παρθενώνα οι αρμοί είναι τόσο τέλειοι
που για 2000 χρόνια ούτε ο αέρας δεν μπό-
ρεσε να εισχωρήσει- στη μουσική του Μό-
τσαρτ βγάζουμε μία νότα και το οικοδόμημα
καταρρέει, στη δημοτική μας ποίηση, ή την
ποίηση του Σολωμού, μια λέξη να αλλάξει,
αμέσως το τραγούδι πεθαίνει∙ η ίδια η κοι-
νωνία πως διαλύεται, όταν υπάρχει δυσαρ-
μονία από την οικογένεια, την πολυκατοικία
μέχρι ένα χωριό ή ένα κράτος.
Ούτε στη λίμνη, ούτε στο βουνό μα ούτε
στον ουρανό, δεν θα βρεις μία ίσια γραμ-
μή, ένα μη αναμεμειγμένο χρώμα, τόνοι και
ημιτόνια χρωμάτων, φως μα και σκιά σε μία
απόλυτη αρμονία, μία μουσική για τα μά-
τια, ο Παρθενώνας δεν έχει ούτε μία ευθεία
γραμμή, ο Μότσαρτ έχει γράψει μόνο φρά-
σεις που κάπου σε οδηγούν, τα αγάλματα
των αρχαίων γλυπτών ή του Μιχαήλ Αγγέ-
λου, μοιάζουν να κινούνται με μία τροχιά
της φύσης και της ταχύτητας των πλανητών
η των γαλαξιών, η ζωή μία τοξωτή γραμμή
από τη γέννηση ως την λήθη.
Η συμμετρία μιας συνθέσεως του Μπαχ,
την καθιστά ένα τέλειο αρχιτεκτόνημα, η
αρμονία μιας συνθέσεως του Ικτίνου, την
τέλεια μουσική, τα χρώματα ενός δημοτικού
ποιήματος, τον πιο όμορφο πίνακα ζωγρα-
φικής και όλα αυτά μαζί και αδιαίρετα, τον
Λόγο, την ίδια τη Ζωή.
Ύστερα από τον λήθαργο που είχε πέσει η Δυ-
τική Ευρώπη από την πτώση της Ρωμαϊκής αυ-
τοκρατορίας, αρχίζουν και πάλι, στα ίδια βήματα
των ραψωδών και των αηδών της αρχαιότητος, οι
τροβαδούροι και οι τρουβέροι να ακολουθούν το
ίδιο αειθαλές μονοπάτι, διαδίδοντας γνώση μέσω
της μουσικής και των ιστοριών τους. Οι πλανόδιοι
αυτοί μουσικοί αγκαλιάστηκαν από την επονομα-
ζόμενη “βασίλισσα των τροβαδούρων’’ Ελεονόρα
της Ακουιτανίας, μητέρα του Ριχάρδου του Λεο-
ντόκαρδου -ο οποίος ήταν και ο ίδιος ένας εξαίρε-
τος τροβαδούρος- συγκέντρωσε στην αυλή της
Αρκετούς περιπλανώμενους μουσικούς και
έτσι, κατά κάποιο τρόπο, έχουμε το πρώτο μου-
σικό πανεπιστήμιο της Δυτικής Ευρώπης.
Στον 17ο αιώνα και πάλι, βρισκόμαστε στα
χρόνια του βασιλιά Ήλιου, Λουδοβίκου του 14ου
ο οποίος ως προστάτης και λάτρης των τεχνών,
υποστηρίζει τον Μολιέρο, τον ωθεί σε συνερ-
γασία με τον σπουδαίο μουσικό Ζαν Μπατίστ
Λουλί, σε μία ένωση μουσικής λόγου και χορού,
ενώ ο ίδιος σαν λάτρης του χορού, μα και εξαι-
ρετικός χορευτής, συγκεντρώνει σπουδαίους
δασκάλους και ιδρύει την πρώτη ακαδημία χο-
ρού της Ευρώπης.